مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

معاون توسعه حل اختلاف کردستان از رهایی مجرم محکوم به قصاص پس از ۱۰سال خبر داد و گفت: این امر به همت شورای حل اختلاف شهرستان سنندج صورت گرفت.

قصاص

بهادر اسدی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به اینکه این دومین پرونده سازش قتل است که در دادگستری کردستان در سال جاری بررسی می‌شود، افزود: این پرونده با میانجی‌گری اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج انجام شد.  

معاون توسعه حل اختلاف کردستان گفت: با میانجی‌گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج در جلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۰سال حبس از زندان آزاد شد.

وی درباره جزئیات این پرونده اضافه کرد: در سال۱۳۹۱ بر اثر نزاع ۲ دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی در نهایت رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

اسدی تصریح کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج برای صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش‌ شبانه‌روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات‌البین مختومه شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدان و متنفذان محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، بیان کرد: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی برای حل و فصل اختلافات مردم به ویژه در پرونده‌های مهم قتل  وجود دارد.

کد خبر 630104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha