خبر درگذشت «علی لندی»، نوجوان فداکار ایذه‌ای، موجی از ناراحتی و غم را در بین همه هموطنانمان به همراه داشت.

نذري

پسر نوجوانی که برای نجات جان دو هموطنش، شجاعانه خود را به دل آتش زد، آنها را از مرگ نجات داد و حالا نامش برای همیشه در فهرست قهرمانان وطن ثبت و ماندگار می‌شود.  

شباهت‌ها بین شهدای دفاع‌مقدس و علی لندی عزیز بسیار زیاد است؛ هر دویشان در سنین جوانی، که اوج پاکی دل و روح است، غیورانه به میدان می‌روند. هر دو برای دفاع از جان هموطن به خط می‌زنند و هر دو از جانشان که عزیزترین و شیرین‌ترین دارایی هر فرد است، به‌راحتی می‌گذرند تا مبادا خطری دیگران را تهدید کند. پس باید آسمانی شدن علی لندی در این روزها را یک نشانه برای خود بدانیم و سر تعظیم در برابر نوجوانی فرودآوریم که درس غیرت و مردانگی به ما داد.  

از خودگذشتگی این پسر نوجوان بار دیگر به همگان نشان داد که به‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان و هجمه‌های فرهنگی آنان برای ایجاد نسلی جدید، به دور از همه ارزش‌ها و خلق شکاف نسلی بین جوانان دیروز و امروز، هنوز روح ایثار و فداکاری در این مرز و بوم زنده است و در بزنگاه‌ها به خوبی خودش را نشان می‌دهد.  

علی عزیز به همه ما نشان داد که نه تنها غیرت سن و سال ندارد، بلکه به تعبیر بسیاری که او را شهید فهمیده دوران ما خطاب کرده بودند، این آب و خاک هیچ‌وقت از قهرمان خالی نمی‌شود.  
اکنون نوبت ماست که به احترام علی لندی از جای خود برخیزیم و دلاوری او را برای تاریخ کشورمان ماندگار کنیم. هنر به کمکمان می‌آید تا با استفاده از آن، قهرمانان واقعی کشورمان را به تصویر بکشیم. اگرهالیوود با خلق قهرمانان تخیلی به دنبال ایجاد روحیه وطن‌دوستی در نوجوانانش است، ما قهرمانانی واقعی داریم که زندگی‌شان پیش چشم ماست.  

از این‌رو همه دستگاه‌های فرهنگی کشور، از کوچک و بزرگ، باید احساس تکلیف و مسئولیت کنند و از همین امروز آستین بالا بزنند تا داستان زندگی او و فداکاری‌اش را در قاب هنر به تصویر بکشند. در این مسیر، حتی لحظه‌ای غفلت نیز جایز نیست و از هر هنری باید کمک گرفت تا حق این نوجوان مهربان ادا شود. با پیامی که رهبر فرزانه انقلاب برای درگذشت این نوجوان دادند نیز راه بر همگان روشن و مسیر هموار است. از این روی، دست یاری ما به سمت همه هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی کشور دراز است تا بتوانیم با برداشتن قدمی هرچند کوچک، داستان فداکاری این نوجوان غیور را برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط کنیم.

کد خبر 629921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha