سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دادگاه فرانسوی دوشنبه 8 سپتامبر (18 شهریور) یک جراح زیبایی را به خاطر ایجاد نقص عضو و به خطر انداختن حیات بیمارانش به چهار سال زندان محکوم کرد.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه میشل مور که ادعا می‌شد یکی بهترین جراحان پلاستیک جهان است، پس از مدتی مفقود شدن در زمان انتظار برای اعلام رای در محاکمه‌اش در شهر مارسی در جنوب فرانسه، ماه گذشته در اسپانیا دستگیر شده بود.

مقامات قضایی اسپانیا تصمیم گرفته‌اند که مور را به مقامات فرانسه تحویل دهند.

 مور 59 ساله به خاطر تبلیغات دروغین، فریبکاری و آسیب‌رساندن سهوی به بیماران به چهار سال زندان که 12 ماه آن به حالت تعلیق در آمده است، محکوم شده است.

قاضی وینسنت توربو، که نگرش دکتر مور به بیماران را "به شدت تکان‌دهنده"  توصیف کرد، گفت:"او به نوعی  "جراحی گاراژی" دست می‌زد که در آن بی‌حرمتی کاملی به دیگران نشان می‌داد."

 نزدیک به 100 نفر بیمارانش به خاطر  اعمال جراحی به شدت دردناکی که مور در درمانگاهش در شرایط غیربهداشتی  بر روی آنها انجام داده است، علیه او شکایت کرده‌اند.
توربو در توجیه رای محکومیت مور یادآور شد که او پرستاری تعلیم ‌دیده که او را درحین جراحی کمک کند، نداشته است.

 او گفت: "میشل مور با این کار عامدانه جان بیمارانش را به خطر می‌انداخته است."

بر مبنای این حکم، شاکیان باید غرامت‌هایی از 1000 یورو تا 7586 یورو دریافت کنند، و مجموع این غرامت‌ها به ده‌ها هزار دلار بالغ می‌شود.

مور به خاطر دروغپردازی برای مراجعان درمانگاهش که او در آن هیچ اهمیتی برای اصول ایمنی پایه‌ای نمی‌داد، محکوم شده است.

بسیاری از بیماران مونث مور، روش‌های او را "وحشیانه" توصیف کردند. آنها گفتند که او اعمال جراحی مانند لیپوساکشن یا ایمپلانت پستانی را صرفا با بیحسی موضعی انجام می‌داد.

کد خبر 62959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز