چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

 وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از آژانس‌های دولتی کشور برای انجام اقدامات تلافی جویانه علیه یوتیوب و خبرنامه‌های آلمانی درخواست کرده‌ایم. 

یوتیوب هوم پیج

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  خبرگزاری تاس گزارش داد، این درخواست از سوی وزارت خارجه روسیه در پی تصمیم یوتیوب برای مسدودسازی پروژه‌های شبکه خبری راشا تودی آلمانی صورت گرفته است. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ماهیت این مساله که به طور کامل با منطق جنگ اطلاعاتی علیه روسیه صورت گرفته، اقدامات تلافی جویانه علیه رسانه آلمانی در روسیه انجام می‌گیرد. 

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: با توجه به اینکه درخواست‌های متعدد برای بازگشت به پایبندی به تعهدات بین المللی برای حفظ آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان توسط طرف آلمانی نادیده گرفته شده، ما چنین اقداماتی را تنها راه ممکن برای تشویق شرکای خود برای مشارکت در گفتگوی سازنده و معنی دار درباره این وضعیت غیرقابل قبول می‌دانیم. 

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: با در نظر گرفتن درخواست راشاتودی برای محافظت در برابر تبعیض، تصمیم گرفته شد تا با پیشنهاد پیش‌نویس و اعمال اقدامات تلافی جویانه علیه یوتیوب و رسانه‌های آلمانی، درخواست خود را به آژانس‌های مربوطه فدراسیون روسیه ارسال کنیم. این روند یک تهاجم غیرمنتظره اطلاعاتی از سوی یوتیوب است که از جانب مقام‌های آلمانی صورت گرفت. 

پروژه‌های آلمانی زبان راشاتودی از سوی یوتیوب در اقدامی برای ساکت کردن منابع رسانه‌ای که مقام‌های آلمانی آن را نامناسب می‌دانند، مسدود شده‌اند. 

کد خبر 629504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha