علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس مدعی شده است حسن روحانی چند ماه قبل واکسن خارجی زده و به مردم هم نگفت و پنهان‌کاری کرد، چرا او واکسن زد و مردم نباید بزنند؟ آقای واعظی دو ماه پیش گفت او واکسن زده است، او حتی با اینکه واکسن هم زده بود باز هم بین مردم نیامد!

سلیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس این عضو هیات رئیسه مجلس مدعی شده است بعد از مراسم تحلیف،  یکسری از اعضای دولت سابق به یک مجموعه تفریحی وزارت نفت رفتند که در محمودآباد بود و مدتی آنجا بودند چون خسته شده بودند دو سال در خانه استراحت کرده بودند و حالا می‌خواستند در آنجا استراحت کنند! بخش هایی از اظهارات جنجالی علیرضا سلیمی را بخوانید:

بیشترین شکایت را دولت از نمایندگان داشت

این عضو سابق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می گوید: کار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان فقط این بود که پرونده‌هایی که می‌رسید، بررسی می‌کرد که آنها  در راستای ایفای وظایف نمایندگان بوده است یا نه؟ تعداد پرونده‌ها زیاد بود و ما حتی روزهای آخر، هفته آخر شاید حدود ۳۰، ۴۰ پرونده را یکجا رسیدگی کردیم یعنی ۳۰، ۴۰ پرونده باقی مانده بود و صدها پرونده در مورد نمایندگان بود، پرونده‌ها بخش سیاسی بود و من قبول دارم مثلاً بیشترین شکایت را روحانی و دولت از نمایندگان داشت.

رئیسی یک شبه ۵۰ قاضی را برکنار کرد

وی در ادامه گفت: یکی از عوامل بی‌اعتمادی به نظام همین مساله بوده است، یعنی ما اجازه بدهیم این عامل بی‌اعتمادی هر روز جلوی چشم مردم باشد و روز به روز اعتماد مردم را کاهش بدهد؟ آقای رئیسی در قوه قضائیه، یک شبه ۵۰ قاضی را برکنار کرد، آیا نباید سازوکاری ایجاد شود که وقتی کسی نماینده مجلس شد، اگر در طول دوره نمایندگی مسائل نامربوطی انجام داد، مثلاً جاسوسی کرد ـ اینها فرض است ـ باید فقط نشست و نگاه کرد؟ یا این پرونده باید به جایی ارجاع شود و یا مجلس پالایشی داشته باشد؟

چرا یک نماینده نباید زندانی شود؟

سلیمی درباره بحث تخلفات نمایندگان هم گفت: قانون اساسی می‌گوید یک نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی آزاد است، ما باید کاری کنیم در راستای ایفای نمایندگی حریّت نماینده سلب نشود و بعد هم قانون اساسی نگفته است آزادی نماینده مطلق است، اگر جایی کار خلافی انجام داد که اگر مردم عادی انجام بدهند زندان می‌روند، آیا در اینجا باید این نماینده را رها کرد؟ در یک دوره‌ای داشتیم که چند نفر بودند، مجلس که تمام شد بعد آنها زندان نرفتند، چرا باید این اتفاقی بیفتد؟ مردم هم دائم اعتراض می‌کردند. ، مصونیت نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی است و مطلق نیست و اگر همدست قاچاقچیان شد و قاچاق را از مبادی رسمی گسترش داد و به اقتصاد ملی ضربه زد، اگر او یکسال نماینده بود تا سه سال باید این کار ادامه داشته باشد؟ قانون اساسی می‌گوید در راستای ایفای وظایف نمایندگی مصونیت دارد، نگفته است مصونیت مطلق دارد، ‌باید برای این سازوکار تعریف کرد و به این اشاراتی شده است.

آقای عین اللهی گفت ذخایر واکسن دولت قبل صفر بود

نماینده مردم محلات گفت: مجلس آمده ترک فعل آقای روحانی را در خیلی از موارد، کمیسیون اصل ۹۰ یا ماده ۲۳۴ تشخیص داده و به قوه قضائیه فرستاده، مجلس در این بخش اسناد و مدارک را جمع کرده و گزارشی برای تخلف قطعی به قوه قضائیه فرستاده است و اینجا قوه قضائیه باید ورود پیدا کند و پاسخ بدهد، ما فعلاً در این رابطه خبری از قوه قضائیه نگرفتیم ولی با رویکردی که در قوه قضائیه است حتماً در این مسائل ورود پیدا می‌کند. ما منتظر هستیم اگر واقعاً قوه قضائیه نیاز به سند جدید یا نیاز به اصلاح گزارش داشته باشد، آمادگی ارائه اسناد بیشتر را داریم، چرا که الان در افکار عمومی مطالبه شده است، مثلاً قضیه واکسن وقتی آقای عین‌اللهی به صراحت می‌گوید ذخایر واکسن ما در دولت قبلی صفر بوده است، چرا اینها به موقع اقدام نکردند؟ روزی ۶۰۰، ۷۰۰ نفر کشته شدند، شما کوتاهی کردید، چرا دولت جدید آمد یکدفعه واکسن وارد شد و زده شد؟ درمجموع واکسن‌هایی که به کشور وارد شده است حدود ۵۰ درصد آن در این ۲۰ روز بوده که دولت جدید وارد کرده است، ۱۴ درصد آن هم در مرداد ماه بوده که اتفاقاً دولت جدید آمده است، یعنی ۶۴ درصد کل واکسنی که وارد شده در عرض مدتی بوده که دولت جدید آمده است، از اسفند سال گذشته واردات واکسن آغاز شده است، سوال این است که چرا این اتفاق افتاده و ما در مجلس هم ۱ میلیارددلار به این کار اختصاص دادیم؟

روحانی همه پول واکسن را تمام کرد و رفت

سلیمی در ادامه گفت: اتفاقاً مجلس به آقای رئیسی پول نداده و مجوز هم داده نشده،‌ اما دولت قبل پول هم گرفتند، آقای روحانی کل وجوهی که برای دارو و یارانه نهاده‌های کشاورزی و کالای اساسی بود در یکسال بود را تمام کرده و رفته، یعنی در 5 ماه اول همه را خورد و چیزی برای دولت جدید باقی نگذاشته است،‌ سوال این است که چرا کوتاهی کرده است؟ آیا این ترک فعل است یا نیست؟ 

ماجرای اقامت در استراحتگاه نفت

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پرونده‌های ‌آقای روحانی گسترده‌تر از این حرف‌ها است. بحث عمده آنها در برجام است، بالاخره آقای روحانی گفته هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ صنعت اما هیچ‌کدام نچرخیده است، آقای روحانی قول داده و عمل نکرد، این اگر تکلیف نیست پس چیست؟ گفته من کاری می‌کنم مردم به یارانه نیازی نداشته باشند، آقای روحانی چند ماه قبل واکسن خارجی زده و به مردم هم نگفت و پنهان‌کاری کرد، چرا او واکسن زد و مردم نباید بزنند؟ آقای واعظی دو ماه پیش گفت او واکسن زده است، او حتی با اینکه واکسن هم زده بود باز هم بین مردم نیامد! بعد از مراسم تحلیف که در مجلس بود، بعد از آن یکسری از اعضای دولت به یک مجموعه تفریحی وزارت نفت رفتند که در محمودآباد بود و مدتی آنجا بودند چون خسته شده بودند دو سال در خانه استراحت کرده بودند و حالا می‌خواستند در آنجا استراحت کنند!

زمستان که هوا آلوده می شد چه کسانی به سوئیس می رفتند؟

سلیمی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از اعضای دولت سابق ممنوع الخروج هستند گفت: نمی دانم!  در قانون داریم اینها ۶ ماه باید بمانند، اگر خلاف نکردند ۶ ماه بمانند که مشخص شود چه کردند؟ خانواده‌ها و فرزندان آنها در آمریکا و کانادا و کشورهای دیگر بودند و اینجا وطن دوم آنها بود، فقط برای ریاست اینجا بودند و برای زندگی جای دیگری بودند و اشکال دولت آقای روحانی همین بود که خیلی از وزرا فقط می‌خواستند اینجا حکومت بکنند ولی زندگی و خانه آنها کشور دیگری است، زمستان که هوا آلوده می‌شد چه کسانی به سوئیس می‌رفتند؟ تابستان که هوا گرم می‌شد دو ماه هوای گرم را به آنجا می‌رفتند و مابقی هم در اینجا ریاست می‌کنند.

روحانی با بالاترین حقوق بازنشسته شد و حق ماموریت می گرفت

 ایشان (روحانی) خسته نشده است، از اول انقلاب تا الان مسئولیت داشته و به همه هم فحش داده است، آقای روحانی از اول انقلاب مسئولیت‌های حساس داشته است و به هم فحش داشته است که شما نگذاشتید و کشور را خراب کردید! درحالی که خودش کشور را خراب کرده است. بعد هم آقای روحانی با حقوق بسیار بالا بازنشسته شده است و طبق گزارشی که به من دادند آقای روحانی بالاترین حقوق بازنشستگی را در تاریخ کشور دارد می‌گیرد، سوال این است که چرا پرونده‌اش را از آنجا به اینجا انتقال دادند؟ چون تامین اجتماعی سقف داشت، سازمان بازنشستگی برای اعضای هیات ‌علمی سقف نداشت، ایشان اولاً عضو هیات‌ علمی مرکز تحقیقات خودشان می‌شود و آقایان خودشان، خودشان را عضو هیات علمی کردند و بعد هم گفتند ما عضو هیات علمی هستیم و بعد هم گفتند به این سبک مابه‌التفاوت گرفتیم و این حق آقای روحانی بوده است و حق اضافه‌کاری‌ها و ماموریت‌هایش را نگرفته است! مگر رئیس‌جمهور حق ماموریت و اضافه‌کاری دارد؟ متاسفانه نمی‌دانم چرا خبرنگاران روی این موضوع‌ها کار نکرده اند؟ کدام رئیس‌جمهوری می‌گوید من به‌شرطی رئیس‌جمهور می‌شوم که حق ماموریت داشته باشم؟  

در مورد نمایندگان حق ماموریت و اضافه کار نداریم، چون نماینده طبق قانون اساسی نماینده کل مملکت است، پس بنابراین هر جا برود جزء وظایف او است و رئیس‌جمهور هم همینطور است و من این را خلاف می‌دانم، یعنی این واریز را خلاف می‌دانم و سازمان بازرسی باید به این پرونده ورود کند و این مابه‌التفاوت که سیصد و اندی بود و گفتند از کجا ریختند، بر چه اساسی بود؟ آیا این فرصت برای همه ملت فراهم است؟ آقای روحانی چرا برای خودش این فرصت را فراهم کرد؟ یک فرصتی برای خودش است که صندوق بازنشستگی‌اش را تغییر بدهد و مابه‌التفاوت آن را به اسم حق ماموریت و غیره از جیب دولت بگیرد! براساس قانون اساسی آقای روحانی چنین حقی ندارد، چون او رئیس‌جمهور همه ملت بوده و قسم هم خورده است، در مورد نمایندگان اضافه کار و حق ماموریت داخلی به هیچ‌وجه ندارد، رئیس‌جمهور و وزرا هم به طریق اولی است، آنها با مدیرکل و رئیس اداره فرق می‌کنند و نباید اضافه کار و حق ماموریت داشته باشند، کدام قانونی چنین حقی را به آقای روحانی داده بود؟ پرونده ایشان باید به سازمان تامین اجتماعی برگردد و سقف حقوق آنجا را بگیرد.

ملک داماد آقای «ن»، دختر خواهر روحانی با فوق لیسانس خیاطی در کیش مسئولیت گرفت 

یک نکته در مورد ملک جماران،‌ الان شهرداری باید توضیح بدهد، در مورد لواسان هم گفته شده است داماد بعضی از آقایان زمین‌هایی را دارند -داماد آقای «ن»- اینها چیست و توضیح بدهند، چون به سمت دریاچه زمین‌هایی است و آقایان باید توضیح بدهند اینها را چطوری گرفتند؟ در مورد آقای روحانی هم آنجا یک جایی بود، یک ملکی در لواسان بود که جاده را آسفالت کردند، اینها باید توضیح داده شود که آیا برای مردم هم این فرصت‌ها وجود دارد؟ تخلفات آنها یکی دو تا نیست و یک زنجیره بزرگ است. سوال بعدی اینکه داماد آقای روحانی چون داماد او بود مدتی معاون وزیر شد، با کسی که او را به عنوان معاون وزیر انتخاب کرده، چه برخوردی شده است؟ و بعد وقتی با افکارعمومی روبرو شدند او را برداشتند،‌ دختر خواهر آقای روحانی که فوق‌لیسانس خیاطی دارد و در کیش مسئولیت گرفت، حتماً می‌خواسته در آنجا خیاط‌خانۀ کیش را دائر کند! مسئولیت عمرانی به او دادند، چرا او را آنجا گذاشتند؟ چون مناطق آزاد حیاط خلوت آنها بوده است، چه کسانی در مناطق آزاد منصوب شدند و چقدر حقوق می‌گرفتند؟ انشاءالله هر کسی معاون رئیس‌جمهور در این حوزه و رئیس مناطق آزاد می‌شود اینها را مشخص کند که چه کسانی هستند؟ در شستا آقایی که قبلاً بودند چه کردند؟ این خط‌های ویژه باید مسدود شود، مانند مرخصی‌هایی که الان به بعضی از زندانیان دادند.

کد خبر 629370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 48
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلانتری IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
    شماها نجومی بگیران مجلس چه واکسنی زدید؟
  • فرھاد IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    باغت اباد انگوری