مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

رئیس بسیج جامعه پزشکی مشهد گفت: تاکنون 3میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت هدف استان معادل ۵۷درصد زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین، محسن ذاکریان با بیان اینکه در حال حاضر با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت واکسیناسیون به ۱۴۰هزار دز در روز رسیده است و این آمادگی برای افزایش روزانه تا ۲۰۰هزار دز در این استان وجود دارد، ‌ گفت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تا کنون بیش از ۱۰۰هزار نفر در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که با تلاش مدافعان سلامت خدمات درمانی را به شکل مطلوبی دریافت کردند.

ذاکریان با بیان اینکه با تسهیل واردات واکسن به کشور، شرایط بسیار خوبی در موضوع واکسیناسیون حاکم شده و تاکنون بیش از ۵۰میلیون نفر دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، ‌افزود: در روزها و هفته‌های آینده شاهد افزایش سهمیه واکسن در استان‌ها خواهیم بود. بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده زیرساخت‌های استان به ویژه مشهد برای تسریع واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰هزار ماسک در حاشیه شهر به عنوان مشوق طرح نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک، توزیع خواهد شد، اظهار کرد: ۹۶هزار دز واکسن در ۶مرکز واکسیناسیون در حاشیه شهر به همت بسیج جامعه پزشکی تزریق شده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه واکسیناسیون حاشیه شهر با هدف افزایش سطح ایمنی در محلات با تراکم جمعیت بالا به بسیج جامعه پزشکی سپرده شد، اظهار کرد: ۶اتوبوس برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در مناطق حاشیه شهر فعال شده است.

به گفته وی، در حال حاضر رنج سنی ۱۸سال به بالا واکسینه می‌شوند و استقبال خوبی نیز از امر واکسیناسیون انجام شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان استقبال مردم در شهریور نسبت به مرداد نیز ۷۰درصد افزایش یافته است،  ادامه داد: افرادی که نمی‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند واکسیناسیون درب منزلشان انجام می‌شود.

کد خبر 629320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha