لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۸‌بازی وارد هفته دوم خواهد شد. در شبی که مسی و پپ در داربی نفتی به هم رسیده‌اند و کلی ستاره آماده درخشش در این بازی‌ها هستند، تقابل طارمی با لیورپول، مهم‌ترین اتفاق برای ایرانی‌هاست.

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، سوگلی‌های یوفا ساعت۲۲:۳۰ امشب در حالی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که دو تیم بیشترین و گران‌ترین ستاره‌ها را بین همه باشگاه‌های فوتبال جهان در اختیار دارند.

بازی بچه پولدارها | مسی و پپ در اویل‌کلاسیکو به هم رسیدند

دیدار امشب پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی، جدال بین نفت قطر با نفت امارات است؛ دیدار دوباره مسی با گواردیولا، تکرار دیدار نیمه‌نهایی فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا که به سود سیتی تمام شد و از همه مهم‌تر رویارویی دو باشگاه محبوب یوفا و مصون از مجازات‌های مربوط به فیرپلی مالی. این شاید مهم‌ترین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان از یکی از دو گروه مرگ این رقابت‌ها باشد. مسی هم که برگشته؛ همه‌چیز برای یک مسابقه زیبا فراهم است. کارلوس دل‌سرو داور این مسابقه است.

نیمار در ۱۶‌بازی اخیر خود در لوشامپیونه روی ۱۶‌گل تأثیر داشته. او البته در ۶مسابقه مقابل من‌سیتی تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده. هافبک‌های پاریس در این فصل به‌اندازه مهاجمان کهکشانی تیم گل زده‌اند؛ اره‌را، ادریسا گانا گی و دراکسلر روی هم رفته ۹‌گل زده‌اند و این در حالی است که امباپه، ایکاردی، نیمار، مسی (صفر گل) و دی‌ماریا هم همین تعداد گل را در کارنامه دارند.

مسی برای دیدار با سیتی در دسترس خواهد بود. او هم‌اکنون هیچ مصدومیتی ندارد. وراتی با تیم تمرین کرد اما هنوز به‌طور صددرصد آماده مسابقه نیست. مسی سابقه ۶بار گلزنی به من‌سیتی در ۶دیدار را دارد؛ ازجمله یک هت‌تریک در نوکمپ. این در حالی است که کریستیانو رونالدو ۵گل به من‌سیتی زده است. پله هم که روزهای اخیر را در بیمارستان سپری کرده، برای مسی پیغام گذاشت و به او تبریک گفت که رکورد بیشترین گل‌های زده ملی در آمریکای جنوبی را از چنگش درآورده. پله برایش در کنار امباپه و نیمار آرزوی موفقیت و عذرخواهی کرد که دیر پیغام داده است.

پپ گواردیولا با برد یک بر صفر در زمین چلسی به آمار ۲۲۱پیروزی با منچسترسیتی در همه رقابت‌ها رسید. از زمانی که پپ گواردیولا هدایت منچسترسیتی را به‌عهده گرفته، چلسی ۴بار سرمربی عوض کرده (کونته، ساری، لمپارد و توخل) و او حالا توانسته همه آنها را ببرد و از ۳‌باخت قبلی مقابل توخل انتقام بگیرد.

جنگ ستاره‌ها امشب در لیگ قهرمانان اروپا | مسی و پپ به هم رسیدند، مهدی پوشکاش به لیورپول

آمار گابریل ژسوس در این فصل ۶‌بازی، ۲‌گل و ۳‌پاس گل بوده است. او حالا در ۷‌مسابقه آخری که به‌عنوان بازیکن ثابت برای منچسترسیتی به میدان رفته، روی ۷‌گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۳گل و ۴پاس‌گل. گل ژسوس به چلسی، پنجاه‌ودومین گل لیگ برتری مهاجم برزیلی بود. او در ۴۴‌مسابقه لیگ برتری برای سیتی موفق به گلزنی شده و آبی‌آسمانی‌ها در ۴۲‌بازی با او برنده شده‌اند به‌علاوه ۲‌تساوی. منچسترسیتی در لیگ برتر وقتی ژسوس گل می‌زند، نمی‌بازد.

ترکیب احتمالی پاریس: دوناروما (ناواس)، حکیمی، مارکینیوش، کیمپمبه، نونو مندس، اره‌را (دی‌ماریا)، گانا گی، پاردس، نیمار، امباپه و مسی.

ترکیب احتمالی من‌سیتی: ادرسون، روبن دیاز، لاپورت، کایل واکر، کانسلو، برناردو سیلوا، فرناندینیو، دی‌بروین، محرز، گریلیش و تورس (ژسوس).

آقای مهدی پوشکاش؛ گل‌های زیبای طارمی پورتو را وادار کرده به او لقب تازه‌ای بدهد

در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا، جایی که مهدی طارمی با پیراهن پورتو به قرعه اتلتیکو، لیورپول و میلان خورده، امشب یک بازی حساس در ورزشگاه دراگان پورتو در پرتغال بین این تیم با لیورپول برگزار می‌شود. بازی اول پورتو در زمین اتلتیکو با گل مردودشده طارمی بدون گل تمام شد و لیورپول در مسابقه‌ای دراماتیک توانست ۲-۳ میلان را ببرد. لیورپولی‌ها در این هفته لیگ برتر و در زمین تیم تازه صعودکرده برنتفورد به نتیجه‌ای بهتر از ۳-۳ دست نیافتند.

طارمی در ۲۴۴بازی رسمی عمرش ۱۱۹گل به ثمر رسانده که در ۱۸هزار و ۶۱۶دقیقه بازی نرخ گلزنی هر ۱۵۶دقیقه یک گل را نشان می‌دهد. او در ۷بار حضورش در مسابقات لیگ قهرمانان در مجموع تنها ۲۸۸دقیقه بازی کرده و ۲‌گل و یک‌پاس‌گل داشته. اگر گلش به اتلتیکو مردود نمی‌شد، الان این آمار خیلی بهتر بود. نرخ گلزنی‌اش در لیگ قهرمانان هر ۱۴۴دقیقه یک گل و نرخ تأثیرگذاری‌اش روی گل‌ها هر ۹۶دقیقه یک‌بار است. آیا او می‌تواند در بازی سخت امشب این نرخ را بهتر کند؟

جنگ ستاره‌ها امشب در لیگ قهرمانان اروپا | مسی و پپ به هم رسیدند، مهدی پوشکاش به لیورپول

صفحه رسمی پورتو در واکنش به گل‌های زیبای مهدی طارمی که آخرین آنها گلش از وسط زمین به تیم ژیل ویسنته بود، در توییتی به او لقب مستر مهدی پوشکاش داد که اشاره دارد به نامزدی احتمالی این گل و گل قیچی‌اش به چلسی برای جایزه پوشکاش. جایزه پوشکاش هرساله به زیباترین گل فصل اهدا می‌شود.

لیورپول در دیدارهای رودررو هرگز از پورتو شکست نخورده است. در ۸تقابل قبلی ۵برد برای تیم انگلیسی به‌دست آمده؛ ازجمله یک‌برد پرگل ۵ بر صفر و ۲برد ۵ بر یک و ۳بازی هم مساوی شده.

در بازی‌های دیگر امشب اتلتیکو در زمین میلان به میدان می‌رود و رئال مادرید پس از مدت‌ها در سانتیاگو برنابئو بازی اروپایی می‌کند و میزبان شریف از مولداوی است. رئال این هفته برای اولین‌بار در لالیگا زیرنظر آنچلوتی به تساوی بدون گل رسید. این سومین تساوی بدون گل آنچلوتی با رئال در همه رقابت‌ها بود.

کد خبر 629201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha