مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

البرز روزهای سیاه کرونایی را در تابستان امسال تجربه کرد، اما رنگ‌بندی این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون تغییر کرده است و اکنون نشان از بهبود وضعیت دارد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، آخرین رنگ‌بندی کرونایی در البرز را اعلام کرد و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تلاش کادر درمان و اجرای طرح واکسیناسیون در بهبود وضعیت تاثیرگذار دانست.

نورمحمد فردی با اشاره به آخرین رنگ‌بندی کرونایی در البرز  اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان طالقان آبی، اشتهارد زرد و مابقی شهرستان‌ها هم نارنجی رنگ هستند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در البرز با سرعت زیادی در حال انجام است و در آینده نزدیک همه گروه‌های هدف در مقابل این ویروس واکسینه می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۳۵مرکز تزریق واکسن در شهرها و ۲۰مرکز روستایی و عشایری در البرز فعال است.

فردی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و افزود: هیچ واکسنی ایمنی صددرصدی در مقابل کرونا ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بعد از تزریق واکسن همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آخرین وضعیت کرونایی البرز

رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی البرز هم امروز ۴مهر اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۵۹۶۳نفر رسیده است. همچنین از دیروز تا امروز ۱۳۲بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

محمد فتحی درباره آخرین وضعیت کرونا در البرز گفت: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۴مهر در استان البرز ۷۰هزار و ۸۸۹نفر است.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۵نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد ابتلای ۴۳۳نفر به بیماری کووید ۱۹ تا این تاریخ قطعی شده است.  خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۴هزار و ۱۷ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

تداوم واکسیناسیون

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز هم گفت: تاکنون ۵۰درصد از افراد واجد شرایط یک دز از واکسن را در این استان دریافت کردند.

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: آمار بیماران کرونایی در البرز نسبت به هفته گذشته رو به نزول بوده است.

 بابایی با بیان اینکه روزانه ۴۰ تا ۵۰هزار دز واکسن در استان البرز تزریق می‌شود، گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰هزار دز واکسن تزریق و یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر حداقل یک دز از واکسن را دریافت کردند.

به گفته وی، بر اساس آمار افراد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا در البرز ۲میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند و بنابراین ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط یک دز از واکسن را دریافت کردند.

کد خبر 629070

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha