یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

بازی با کره‌جنوبی برای سرمربی تیم ملی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از ۲ پیروزی بسیار شیرین در شهریورماه، تیم ملی فوتبال کشورمان کم‌کم باید آماده ۲ بازی مهم مهرماه در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شود. تیم کشورمان روز ۱۵ مهر در دوبی با امارات ملاقات می‌کند و روز ۲۰ مهر در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. هر دو بازی بسیار تعیین‌کننده هستند و اگر تیم ملی ۶ یا حتی ۴ امتیاز از این دو دیدار کسب کند، یک گام بلند دیگر به حضور در مرحله نهایی جام‌جهانی نزدیک‌تر خواهد شد. اگر مسابقات را تماشا کرده باشید، حتما متوجه شدید که سطح تیم‌ها چقدر به هم نزدیک است و کار تا چه اندازه دشوار شده است. بنابراین حتی امارات که در طول تاریخ تنها یک‌بار موفق به شکست تیم ملی ایران شده هم حریف آسانی نیست. با این حال روشن است که دوئل مهم‌تر ما در مهرماه برابر کره‌جنوبی خواهد بود.

هم‌اکنون به لطف تساوی خانگی کره برابر عراق، تیم ایران اختلاف ۲ امتیازی با این حریف ایجاد کرده و با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. بنابراین به فرض پیروزی بر امارات درصورتی که در تهران از کره شکست نخوریم، شرایط همچنان به سود تیم کشورمان خواهد بود. با این حال قطعا ملی‌پوشان توانایی پیروزی بر کره‌جنوبی را دارند. کره در بازی قبلی تنها با یک گل موفق به شکست لبنان شد و چیزی نمانده بود در آخرین ثانیه مسابقه، روی یک ریباند از تیم میهمان گل بخورد و ۲ امتیاز دیگر را از دست بدهد. شاید مجموعه این مسایل باعث شده در سئول انتقادات تندی از پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره وجود داشته باشد.

در عین حال اما پیروزی احتمالی برابر کره، برای دراگان اسکوچیچ از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. سرمربی کروات تیم ملی در این مدت با کسب نتایج خیره‌کننده نه‌تنها تأثیر فنی مخرب مارک ویلموتس را از بین برده، بلکه حتی یاد و خاطرات کارلوس کی‌روش را هم کمرنگ کرده است. با وجود این بازی با کره، تخصص ویژه کی‌روش بود. مربی پرتغالی طی دوران حضورش در ایران ۵ بار با کره مواجه شد که ۴ بار اول را با پیروزی پشت سر گذاشت و تنها مرتبه پنجم برابر این تیم تن به تساوی بدون گل داد. حالا اگر اسکوچیچ نیز موفق به شکست این حریف گردن‌کلفت شود، در حقیقت یکی از جدی‌ترین میراث‌های سرمربی پرتغالی را تکرار کرده و بیش از پیش باعث تثبیت خودش در جایگاه سرمربیگری تیم ملی خواهد شد. البته که با تیم موجود، بردن کره در آزادی چندان هم نباید دور از دسترس باشد.

کد خبر 628942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha