ریاست جمهوری عراق بر موضع ثابت این کشور در پشتیبانی از مسئله فلسطین و مخالفت قاطع با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

ریاست جمهوری عراق

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) نوشت: نهاد ریاست جمهوری این کشور بعد از ظهر امروز (شنبە) با صدور بیانیه ای، به طرح مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کنفرانس موسوم به «صلح و استرداد» که دیروز (جمعه) در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان برگزار شد، واکنش نشان داد.

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه خود ضمن تاکید بر موضع ثابت این کشور در پشتیبانی از مسئله فلسطین و احقاق همه حقوق مشروع فلسطینیان، مخالفت قاطع بغداد با موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بار دیگر مورد تاکید قرار داده و خواهان احترام به اراده و خواست مردم عراق و تصمیم ملی مستقل آنها شد.

ریاست جمهوری عراق در ادامه همچنین خاطر نشان ساخت که نشست اخیر در اربیل برای ترویج مفهوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ساکنان شهرهای این کشور را نمایندگی نمی کند بلکه تنها بیانگر مواضع شرکت کنندگان در آن است و تلاشی در راستای بر هم زدن وضعیت عمومی و هدف قرار دادن صلح داخلی می باشد.

ریاست جمهوری عراق ضمن درخواست دوری از ترویج مفاهیم غیر قابل قبول از نظر ملی و قانونی که به احساسات مردم این کشور آسیب می رسانند، تاکید کرد که در شرایط کنونی باید خود را برای برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف در راستای پشتیبانی از مسیر ملی و بازگرداندن زندگی آزاد و شرافتمندانه برای همه شهروندان عراق آماده کنند.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز، دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای در واکنش به برگزاری کنفرانس موسوم به «صلح و استرداد»، مخالفت قاطع دولت این کشور با این نشست غیر قانونی برخی از شخصیت های عشایری ساکن اربیل از طریق طرح شعار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، دولت عراق ضمن تاکید بر این که چنین نشست هایی، ساکنان شهرهایی را نمایندگی نمی کند که شخصیت های مذکور نومیدانه در تلاش هستند به نام آنها صحبت کنند بلکه تنها بیانگر مواضع شرکت کنندگان در آن می باشد، عنوان کرد: این نشست تلاشی برای بر هم زدن وضعیت عمومی و احیای فرقه گرایی در سایه آمادگی همه شهرهای عراق برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و زودهنگام در سازگاری با آرمان های ملت و در راستای تقویت مسیر ملی است.

دفتر نخست وزیر در بیانیه خود همچنین آورده است: طرح مفهوم عادی سازی (روابط با رژیم صهیونیستی) در کشور عراق از نظر قانونی، حقوقی و سیاسی غیر قابل قبول است و دولت به طور واضح موضع تاریخی و ثابت عراق در پشتیبانی از مسئله عادلانه فلسطین و دفاع از حقوق مردم فلسطین و در راس آن، حق آنها در تشکیل یک کشور مستقل با پایتختی قدس شریف و مخالفت با همه انواع شهرک سازی، تعرض و اشغالگری اسرائیل علیه ملت برادر فلسطین را بیان کرده است.

کد خبر 628898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha