نخست‌وزیر کویت طی اظهاراتی بی اساس که در سازمان ملل مطرح شد ایران را به مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

نخست‌وزیر کویت

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری سازمان ملل نوشت: «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل با اتهام پراکنی علیه کشورمان مدعی شد: در سطح منطقه ما خواستار اتخاذ تدابیر جدی برای آغاز روندی مطمئن برای گفتگو با ایران هستیم تا در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه دخالت نکند.

او در ادامه ادعاهای خود افزود: این گفتگوها باید ایران را مجاب کند به حاکمیت دیگر کشورها احترام بگذارد، در امور داخلی آن‌ها دخالت نکند، امنیت منطقه و خلیج (فارس) را برهم نزند.

نخست‌وزیر کویت اضافه کرد: ایران باید امنیت و آزادی کشتیرانی دریایی عاری از هرگونه تهدیدی را تضمین کند و با ایجاد روابطی مبتنی بر همکاری و احترام متقابل به هر نحوی که می‌تواند کمک کند و نشان دهد که آرمان‌های دیگر کشورها مهم است.

نخست‌وزیر کویت درحالی ادعا می‌کند ایران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کند که کشور یمن بیش از شش سال است زیر شدیدترین حملات نظامی و محاصره‌های اقتصادی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان موسوم به ائتلاف سعودی قرار گرفته است و بنابر اعلام سازمان ملل ملت یمن در معرض بدترین فاجعه‌های جهانی قرار دارد. با این حال کشورهایی که مدعی امنیت و آرامش منطقه هستند صحبتی در این خصوص نکرده‌اند و با سکوت و گهگاه از کمک‌های خود به این جنایات هولناک رضایت دارند.

کد خبر 628896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha