روند نزولی شیوع بیماری کووید. ۱۹ در استان اردبیل که از سه هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته مجموع آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته به ۲۹۱ نفر کاهش یافت.

سیر نزولی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، طبق آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل مجموع آمار مبتلایان کرونا در این استان ۶۰۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه پیش است.

طبق آمار منتشر شده مبتلایان روزانه کرونا در این استان نیز به ۳۴ نفر رسیده که نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در یک ماه پیش، ۱۵۵ نفر کاهش را نشان می دهد.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار جان باختگان کرونا در این استان نیز که در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور ماه تا ۲۱ نفر افزایش یافته بود، به پنج نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته و مجموع آمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۲ هزار و ۴۵۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل عنوان کرد: شیوع بیماری کووید. ۱۹ در این استان در وضعیت نارنجی قرار دارد و همه شاخص‌های شیوع در استان به پایین حد دو ماه اخیر رسیده است و بر این اساس، هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت نارنجی و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی در ادامه اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۷۸۵ هزار و ۸۶۵ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.

حبیب‌زاده افزود: تاکنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۹ دُز واکسن نوبت اول و ۲۳۳ هزار و ۱۱۶ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

کد خبر 628882

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha