ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور سیستان و بلوچستان درپی کاهش دمای هوا وآغاز سال آبی جدید و فصل مهاجرت پرندگان تشکیل جلسه داد.

ستاد کنترل آنفلوانزای پرندگان سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین، اولین جلسه ستاد آنفلوانزای استان در سال جاری به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر اعضا کارگروه سلامت تشکیل شد.

 این جلسه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان، به درخواست اداره کل دامپزشکی استان با هدف بحث پیرامون کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در این نشست در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، نحوه انتشار و برخورد با آن، اپیدمی بیماری و مخاطراتی که در صورت بروز آن، برای سلامت و اقتصاد جامعه به دنبال خواهد داشت نکات لازم و ضروری را متدکر شد.

مهدی حسینی اظهار کرد: تهدید سلامت جامعه انسانی از طریق جهش مداوم و نوترکیبی مجدد این ویروس مس‌تواند مورد تهدید قرار بگیرد برهمین اساس با اقدامات پیشگیرانه می‌تواند تاثیر به‌سزایی در جلوگیری از شیوع این بیماری وهدر رفت سرمایه‌های ملی داشته باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به خسارات اقتصادی که این بیماری در کانون‌های آلوده، به صنعت طیور کشور وارد می سازد بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله، ساماندهی عرضه مرغ زنده در سطح شهر از سوی مدیریت شهر، اولویت کشتار مرغ زنده در کشتارگاه‌های طیور، رصد و پایش زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با همکاری دامپزشکی و محیط زیست و گزارش به‌موقع هرگونه تلفات غیر معمول در طیور بومی و صنعتی به ادارات دامپزشکی در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست تاکید کرد: در صورت بروز بیماری کنترل وضعیت آن دشوار خواهد بود.

ابوذر کوثری گفت: برهمین اساس استانداری خواستار پیگیری جدی  برای برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، جمع آوری مرغ زنده از سطح شهرستان‌ها و تامین مرغ کشتار روز مورد نیاز مردم از  طریق ستاد تنظیم بازار و به صورت بهداشتی است.

کد خبر 628819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha