گروه حوادث: با دستگیری مالک یک مغازه فروش لوازم آرایشی، راز قاچاق محموله‌های بزرگ طلا به ایران فاش شد

راز این قاچاقچی حرفه‌ای زمانی فاش شد که یکشنبه گذشته مرد ناشناسی با اداره آگاهی تهران تماس گرفت و ماموران را در جریان فعالیت غیرقانونی یک فروشنده لوازم آرایشی قرار داد.

در حالی که این مرد مدعی بود فروشنده مرموز با راه‌اندازی مغازه‌ای در بازار تهران، به جای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، اقدام به قاچاق طلا و فروش آن در بازار ایران می‌کند، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این پرونده آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به شناسایی مغازه این مرد پرداختند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وقتی در بررسی‌های محلی مشخص شد فروشنده لوازم آرایشی در انبار مغازه‌‌اش، طلای قاچاق نگهداری می‌کند بازپرس دادسرای ناحیه 24 دستور بازداشت وی را صادر کرد و ماموران این محل را به محاصره خود درآوردند.

با دستگیری مالک مغازه‌، در حالی که وی قصد داشت با اظهارات ضد‌و نقیض ماموران پلیس را گمراه کند، کارآگاهان قدم به انبار مغازه او گذاشتند و در آنجا با محموله 2کیلویی طلای خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود، مواجه شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: متهم پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل  و در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که از یک سال قبل دست به قاچاق طلای خارجی به ایران می‌زده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم، طلا‌های خارجی را از طریق مرزهای غربی وارد کشور کرده و بعد از انتقال به  زیرزمین مغازه‌اش  در آنجا مخفی می‌کرد تا در فرصتی مناسب با شناسایی مشتریان، آنها را به فروش برساند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: وسایل  ویژه حمل طلا که در انبار مغازه این مرد کشف شده حاکی از آن است که بیش از 15 کیلوگرم طلای قاچاق وارد این انبار شده و بعد به مرور زمان از سوی مرد مغازه‌دار فروخته شده است.

وی با بیان اینکه قانون برای طلاهای فروخته شده نیز جریمه درنظر می‌گیرد، افزود: تخلف صنفی این متهم از طریق مراجع ذیربط مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و تحقیقات پلیسی درخصوص سایر تخلفات و شناسایی همدستان وی ادامه دارد.

کد خبر 62852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز