مدیر گروه شبکه دانش‌آموزی (شاد) در واکنش به خبر حذف شبکه شاد توسط ۳۰۰ هزار معلم گفت: در این زمینه آمار و گزارشی به دست ما نرسیده است.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علی باقرزاده مدیر گروه شبکه دانش‌آموزی (شاد) در واکنش به خبر حذف شبکه شاد توسط ۳۰۰ هزار معلم در پی اعتراض به وضعیت معیشتی گفت: در این زمینه آمار و گزارشی به دست ما نرسیده است، اما حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فعالیت‌های دانش آموزان و معلمان شروع شود، آمار جدید حضور مدیران، معلمان، دانش آموزان و سایر کاربران را اعلام خواهیم کرد.

باقرزاده با بیان اینکه حتی پایه دوازدهمی‌ها هم هنوز شاد را حذف نکرده‌اند، گفت: فعلا طبق آن آماری که همراه اول به ما اعلام کرده، تغییری در تعداد کاربران، معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد ایجاد نشده است. حتی پایه دوازدهمی‌ها هم که مدرسه را تمام کرده‌اند و فارغ التحصیل شدند، شبکه شاد خود را حذف نکرده‌اند.

مدیر گروه شبکه شاد در ادامه درباره شبکه شاد گفت: اگر مدرسه‌ای غیردولتی بابت پلتفرم غیربومی هزینه دریافت کند، به دلیل اینکه الزامی برای شبکه شاد برایشان اعلام نشده، ما محدودیتی برای آن‌ها قائل نمی‌‎شویم، اما مدارس دولتی برای استفاده از پلتفرم‌های غیربومی حق دریافت هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها را ندارند.

 با تاکید بر اینکه شاد، پلتفرم اصلی آموزش در کشور است، گفت: نکته بعدی این است که مصوبه شورای عالی فضای مجازی پلتفرم شاد را شبکه اصلی آموزشی می‌داند، ولی تصمیماتی در شورای راهبری شبکه شاد گرفته شده است از جمله اینکه مدارس غیر دولتی اختیار دارند تا در صورت تمایل از شبکه شاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از مدارس خاص مثل سمپاد یا مدارس ماندگار می‌توانند پلتفرم اختصاصی اما تحت مدیریت و کنترل شبکه شاد را استفاده کنند، گفت: اگر مدرسه‌ای غیردولتی بابت پلتفرمی غیر از شاد هزینه دریافت کند، به دلیل اینکه الزامی برای شبکه شاد اعلام نشده ما محدودیتی برای آن‌ها قائل نمی‎‌شویم، اما مدارس دولتی برای استفاده از پلتفرم‌های غیربومی حق دریافت هیچ هزینه‌ای را از خانواده‌ها ندارند.

باقرزاده درباره تکمیل پلتفرم شاد گفت: شبکه دانش آموزی شاد مانند همه پلتفرم‌های دیگر دائما در حال تکمیل و توسعه است. یک تیم فنی باتجربه و حرفه‌ای روی کاربرد شبکه شاد کار می‌کنند و همه گزارشاتی که کاربران برای ما در زمینه شبکه شاد ارسال می‌کنند، توسط این تیم برطرف می‌شود.

وی افزود: در این مدت تلاش شده با توجه به گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، بخش زیادی از مشکلات شبکه شاد برطرف شود و امیدواریم از روز شنبه سوم مهرماه که شبکه شاد مورد بهره برداری مخاطبان خود قرار می‌گیرد، بهتر مشخص شود که اکنون چه مشکلات دیگری وجود دارد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی (شاد) گفت: پیش‌تر همراه اول برای رسیدگی به موضوع شبکه شاد یک کال سنتر با ۲۰۰ عضو داشته که به سوالات پاسخ می‌دادند. اکنون همه این سوالات دسته‌بندی شده و حتی میزان فراوانی جغرافیایی سوالات هم استخراج شده است، بخشی از این سوالات اصلا ربطی به پلتفرم شبکه شاد ندارد و به شبکه و اینترنت مربوط می‌شود.

باقرزاده توضیح داد: حتی بخشی از این ایرادات شبکه شاد که برای دانش آموزان وجود دارد به زیرساخت آن‌ها بر می‌گردد. به عنوان مثال گوشی‌های موبایل متنوع هستند وبرخی ۲g، ۳g و ۴g را پشتیبانی می‌کنند و همه یکسان نیستند و همین مساله می‌تواند در استفاده از شاد موثر باشد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی (شاد) درباره این مشکل که برخی مواقع پیام‌ها در گروه‌های درسی قابل مشاهده نیستند، گفت: در برخی مواقع ممکن است مشکلات از سمت زیرساخت‌ها و ابزارهایی باشد که در اختیار کاربر قرار دارد، ولی مشکل مورد اشاره تقریبا در مهر و آبان سال گذشته وجود داشت و اگر همچنان ادامه داشته باشد، حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 628500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha