سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شمار موارد جدید کووید-۱۹ در جهان کاهش یافته است و از ۴ میلیون مورد جدید در دو هفته پیش به ۳.۶ میلیون مورد جدید در هفته پیش رسیده است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس کاهش موارد جدید عفونت کرونا در هفته پیش نخستین کاهش عمده در این موارد در طول بیش از دو ماه گذشته است و در همه مناطق جهان رخ داده است. سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارشش در این باره در روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاهش عمده‌ای در موارد کرونا در دو منطقه رخ داده است: ۲۲ درصد کاهش در خاورمیانه و ۱۶ درصد کاهش در آسیای جنوب شرقی.

بر اساس گزارش این سازمان شمار مرگ‌ها ناشی از کرونا هم اندکی زیر ۶۰۰۰۰ مورد بورده است که کاهشی ۷ درصدی را نشان می‌دهد. آسیای جنوب شرقی کاهشی ۳۰ درصدی در شمار مرگ‌های کرونا و منطقه اقیانوسیه غربی کاهشی ۷ درصدی را گزارش کرده است. اغلب موارد کرونا مربوط به کشورهای آمریکا، هند، انگلیس، ترکیه و فیلیپین بوده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونا اکنون در ۱۸۵ کشور مشاهده شده است و در هر بخشی از جهان حضور دارد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین فهرست «سویه‌های مورد توجه» (VOI) کروناویروس، یعنی سویه‌هایی که بالقوه می‌توانند باعث شیوع‌های بزرگ شوند، را روزآمد کرد: این سازمان اکنون سویه‌ی‌های «لامبدا» و «میو» را که هر دو از آمریکای لاتین ظهور کرده‌اند، اما هنوز باعث همه‌گیری گسترده نشده‌اند، به این فهرست افزوده است.

سازمان جهانی بهداشت  قبلا گفته بود که سویه‌ی دلتا که در همه کشورهای جهان در حال گردش است، به ویروس غالب کرونا بدل شده است.

کد خبر 628414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha