معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران از بازداشت عامل ذبح و توزیع گوشت الاغ و اسب در یکی از دامداری‌های جنوب تهران خبر داد.

ذبح اسب و الاغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران اظهار کرد: اوایل هفته جاری خبری درباره ذبح چند رأس اسب و الاغ در یک دامداری در حوالی یکی از روستاهای حاشیه شهر تهران دریافت کردیم که با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی و پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران به‌همراه نمایندگان سازمان دامپزشکی تهران به آدرس مذکور اعزام شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ افزود: در حین ورود و در ابتدای کار، متصدی این دامداری از ورود مأموران جلوگیری کرد که با رعایت حقوق شهروندی و تفهیم حکم قضائی، از این دامداری بازدید شد که در بررسی‌های اولیه یک لاشه اسب، ۵۰ کیلو گوشت الاغ و همچنین ۱۰ رأس اسب و یک رأس الاغ که برای ذبح به این مکان منتقل شده بودند، کشف شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه متصدی این دامداری دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف و شناسایی نیم تُن کیلو گوشت اسب و الاغ

همچنین، صادق گلزاری رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران با اشاره به شناسایی کشتار تک‌سمی در یک واحد نگهداری دام اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهر تهران در بازدید از یک واحد دامداری غیرمجاز متوجه کشتار تک‌سمی و آماده‌سازی برای ارسال به بازار شدند.

وی افزود: این دامداری غیرمجاز که اقدام به کشتار تک‌سمی می‌کرد، قبل از عرضه در سطح شهر تهران شناسایی و حدود نیم تن گوشت کشف‌شده اسب و الاغ از این واحد معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی تهران در ادامه گفت: در این دامداری غیرمجاز بیش از ۱۰ رأس اسب و الاغ نگهداری می‌شد که با توجه به فعالیت غیرقانونی و کشف میزان قابل‌ توجهی گوشت اسب و الاغ از این واحد، پرونده تخلف برای این واحد متخلف تشکیل و به مراجع مربوطه ارجاع شد.

گلزاری با بیان اینکه دامپزشکی نقش جدی در پیشگیری و رفع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد ابراز داشت: با پیشگیری و نظارت جدی در مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان که توسط سازمان دامپزشکی انجام شده بیماری‌ها به شدت کاهش یافته است.

رئیس اداره دامپزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی اداره دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به بازدید سرزده از دامداری‌ها، سردخانه‌ها و رستوران می‌کنند و درباره حفظ سلامت شهروندان کاملا جدی هستند.

کد خبر 628395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha