مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد ۸۲ تا ۸۳ خبر داد.

واکسن کرونا ـ کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار کرد: نوبت اول واکسیناسیون که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین ۸۲ تا ۸۳ در حال انجام است و برای گروه‌های بعدی هم مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادها این است که اگر بتوان هماهنگی‌ها را انجام داد بخشی از واکسیناسیون در خود مدارس انجام شود.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا تا زمانی که واکسیناسیون دانش‌آموزان به طور کامل انجام نشده، مدارس بازگشایی حضوری خواهند داشت، اظهار داشت: نمی‌توان این موضوع را گفت. چون ممکن است روند  واکسیناسیون طولانی شود و هنوز این موضوع قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین ممکن است زمان‌بندی مقداری تأخیر داشته باشد، اما در راستای بازگشایی‌های مدارس واکسیناسیون هم انجام می‌شود.

محسن‌بیگی ادامه داد: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال اطمینان‌ زیادی به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌دهد. بنابراین از خانواده‌ها تقاضا داریم در این زمینه همکاری کنند تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم هرچه زودتر وارد واکسیناسیون گروه‌های بعدی شویم.

وی درباره بازگشایی مدارس گفت: آموزش مدارس از روز شنبه 3 مهرماه در سطح کشور آغاز می‌شود اما آموزش حضوری در مدارسی با جمعیت دانش آموزی کمتر از ۱۵ نفر و مدارس روستایی و عشایری انجام می شود.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مراکز شهرها و استان‌ها که مدارس بزرگ و پرتراکم هستند تا پایان مهرماه، آموزش به صورت مجازی است و از پایان مهرماه و در نیمه اول آبان به صورت نوبت‌بندی و برنامه‌ریزی شده شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود.

محسن بیگی تصریح کرد: جشن‌ها و برنامه‌هایی هم که در قالب شکوفه‌ها گفته می‌شود به صورت نمادین و مجازی بوده و عملا حضور دانش‌آموزان را در مدارس نداریم. چون مدارس شهرها اجازه برگزاری چنین برنامه‌هایی را ندارند.

وی با یادآوری به این که از اول تا نیمه آبان، ‌مدارس براساس جمعیت نوبت‌بندی انجام داده و کلاس‌های حضوری را دایر می‌کنند، توضیح داد: تا آن زمان وضعیت بیماری هم فروکش خواهد کرد و واکسیناسیون هم نگرانی‌ها را کمتر خواهد کرد و براساس آمادگی و نوبت‌بندی آموزش حضوری هم انجام خواهد شد.

کد خبر 628375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha