مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

استاندار آذربایجان غربی گفت: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در آذربایجان غربی با اجرای قانون جهش تولید مسکن ممکن می شود.

بافت فرسوده تهران

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود اینکه ارومیه سال‌ها از مشکل بافت فرسوده در مرکز شهر رنج می‌برد، اما برخی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای احیای این بافت قدم‌های موثری برنداشته‌اند و فعالان مسکن استان امیدوارند قانون جدیدی که با عنوان جهش تولید مسکن ابلاغ شده راه را برای احیای بافت فرسوده در ارومیه بازکند.

بنابه گفته مسئولان، بیش از ۶ هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌ای در استان وجود دارد که بیش از نیمی از آن در ارومیه است.

استاندار آذربایجان غربی در این باره گفت: ما هم مانند فعالان و دلسوزان مسکن در استان امیدواریم از ظرفیت قانون جدید جهش تولید مسکن برای حل مشکل بافت فرسوده و حاشیه‌ای و همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

محمد مهدی شهریاری عنوان کرد: برخی ضوابط سختگیرانه توسط برخی دستگاه‌ها در بافت تاریخی شهری از جمله ارومیه مانع نوسازی این بافت‌هاست که قابل قبول نیست.

به گفته وی، بافت تاریخی شناسانه هویت شهر است و باید نسبت به نوسازی و دمیدن روح زندگی در آن‌ها اقدام کرد در غیر این صورت به مخروبه تبدیل می‌شود.

وی با انتقاد از همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در قانون جدید جهش تولید مسکن راهکارهای اجرایی خوبی برای برخورد با مدیرانی که در روند اجرا خلل ایجاد می‌کنند، پیش بینی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گفت: این قانون با توجه به اینکه تمامی جوانب لازم را در نظر گرفته است می‌تواند نیاز سالانه ۵۰هزار واحد مسکونی در استان را پاسخگو باشد.

کد خبر 628354

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha