مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

آلانیا یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا، سواحل و جنگل‌های دیدنی شهرت دارد و آرامش بی‌نظیرش گردشگران زیادی را به سوی این شهر می‌کشاند.

image-20210922112258-1.jpeg

در حال حاضر برقرار بودن پرواز مستقیم تهران آلانیا به صورت چارتری در برخی روزها، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به این شهر زیبا سفر کنید و چند روزی را در فضای متفاوت و آرام آن بگذرانید. به جز آرامش و استراحت در این سفر می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدن کنید، از شنا، تفریحات آبی و حمام آفتاب لذت ببرید و از خدمات لوکس بهره‌مند شوید. برای آنکه برنامه‌ریزی بهتری برای گشت و گذار در این سفر داشته باشید، تعدادی از دیدنی‌های آلانیا را به شما معرفی می‌کنیم تا از بازدید آن‌ها جا نمانید.

قلعه آلانیا

قلعه آلانیا، یادگاری به جامانده از دوران سلجوقیان در قرن سیزدهم میلادی است و با نام‌های قصر آلانیا و قلعه سلجوقی نیز خوانده می‌شود. سلطان علاالدین کیقباد، یازدهمین سلطان سلجوقیان روم، کسی بود که شهر آلانیا را تسخیر کرد و سپس این قلعه را در آن ساخت. این قلعه در محلی مشرف به دریای مدیترانه واقع شده است و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

برج سرخ

این بنای ۲۹ متری، به عنوان یکی از مشهورترین و چشم‌گیرترین بناهایی است که در داخل قلعه آلانیا قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای آلانیا از اهمیت خاصی برخوردار است. قدمت این برج به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد و دیوارهای قلعه دقیقاً از کنار آن آغاز می‌شوند. در حال حاضر موزه قوم‌شناسی در این برج برپاست و علاوه بر دیدن جلوه‌های معماری می‌توانید از این موزه هم بازدید کنید.

در سفر به آلانیا از کدام مناطق دیدن کنیم؟

غار دیم

در ۱۲ کیلومتری شرق آلانیا و در دامنه‌های کوهی با ارتفاع ۱۶۴۹ متر، غاری وجود دارد که با نام غار دیم شناخته می‌شود و عمر آن را بیش از یک میلیون سال تخمین می‌زنند. این غار در ارتقاع ۲۳۲ متری واقع شده و دومین غار بزرگ ترکیه است. مسیرهایی برای عبور در داخل غار وجود دارند و بازدید از این اثر طبیعی را برای شما آسان می‌کنند.

ساحل کلئوپاترا

درست است که با اقامت در بهترین هتل های آلانیا به امکاناتی مانند استخر و حمام آفتاب و حتی برخی تفریحات آبی دسترسی دارید اما آرامش و آفتاب ساحل دریا چیز دیگری است. ساحل کلئوپاترا از جمله سواحل جذاب آلانیا است که در غرب شبه جزیره تاریخی این شهر قرار دارد. قصه‌ها و افسانه‌هایی بر سر زبان‌هاست که این ساحل به عنوان هدیه‌ای به ملکه مصر تقدیم شده است. مهم‌ترین ویژگی کلئوپاترا، شفاف بودن آب حوالی آن است.

رودخانه دیم چای

این رودخانه جزو دیدنی‌های طبیعی مهم آلانیا به شمار می‌رود و وجود تعدادی رستوران، آلاچیق و پل‌های چوبی باعث شده تا گردشگران زیادی به حوالی این رودخانه بروند. این رود از دیرباز اهمیت زیادی برای مردم آلانیا داشته و به نوعی عامل توسعه این شهر بوده است. امروزه هم مردم آلانیا در روزهای تعطیل به اطراف این رودخانه می‌روند و لحظات خوشی را برای خود رقم می‌زنند.

در سفر به آلانیا از کدام مناطق دیدن کنیم؟

سفر به آلانیا با فلای تودی

سفر به آلانیا این روزها در میان ایرانیان هم طرفداران زیادی پیدا کرده و این شهر با زیبایی‌هایش، گردشگران زیادی را به سوی خوب جذب می‌کند.  برای سفر به آنالیا کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید و پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل راهی سفر شوید.

یکی از ویژگی‌های سایت فلای تودی این است که خرید با ارزان‌ترین نرخ را برایتان ممکن می‌کند. مثلا اگر بخواهید ارزان‌ترین بلیط پرواز تهران آلانیا را بخرید، می‌توانید از سرویس‌های تقویم قیمتی، نمودار قیمتی و اطلاع از آخرین قیمت کمک بگیرید تا ارزان‌ترین نرخ بلیط را در بازه زمانی مورد نظرتان بیابید. برای رزرو اینترنتی هتل در فلای تودی کافی است یک کارت عضو شتاب داشته باشید چرا که به راحتی می‌توانید هزینه هتل خود را به ریال پرداخت کنید.

کد خبر 628331

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha