بانوان هندبالیست ایران در نیمه نهایی به مصاف کره خواهند رفت.

هندبال

به گزارش همشهری آنلاین ملی پوشان زن هندبال ایران در آخرین بازی دور گروهی موفق شدند تا مجوز صعود به جام جهانی را به دست بیاروند.

 در آخرین دیدار از مرحله گروهی هندبال قهرمانی زنان آسیا ایران به مصاف تیم ملی سوریه رفت که ملی پوشان کشورمان موفق شدند علی رغم همه حواشی و مشکلات چند روز اخیر این رقابت‌ها، با نتیجه ۳۸ بر ۱۹ حریف خود را شکست دهند و به عنوان تیم دوم گروه B علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان را کسب کنند.

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های گروهی و توپی بانوان ایران، علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های هندبال آسیا، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کرد تا ضمن حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت‌های آسیایی، برای نخستین بار رؤیای جهانی شدن بانوان هندبال ایران را محقق سازد.

شاگردان قانع با کسب این پیروزی صاحب هشت امتیاز شدند و پس از ژاپن به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

بر این اساس با توجه به جدول رده بندی پس از بازی‌های امروز، کره جنوبی و قزاقستان از گروه A و ژاپن و ایران از گروه B راهی رقابت‌های نیمه نهایی شدند و کره جنوبی – ایران و ژاپن – قزاقستان رقابت‌های مرحله نیمه نهایی را برگزار می‌کنند.

مسابقات مرحله نیمه نهایی پنجشنبه هفته جاری، اول مهر، برگزار می‌شود. روز شنبه، سوم مهر، نیز با برگزاری رقابت فینال و رده بندی، هجدهمین رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا به پایان می‌رسد.

کد خبر 628216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha