«تا پیش از کرونا وظیفه تعلیم و تربیت فقط برعهده معلمان بود و والدین از راه دور نظاره‌گر بودند. اما با آمدن کرونا و تعطیلی مدارس متوجه شدند که امر تعلیم و تربیت بدون حمایت و نظارت آنها به‌طور قطع عملکرد ضعیفی خواهد داشت.»

بهسازي پياده رو

«هایده برادرقلعه» دبیر دبیرستان شهید صدوقی منطقه یک و طراح برتر سؤالات مطالعات اجتماعی با بیان این مطالب می‌افزاید: «برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در این دوران از نظام آموزشی بهره‌بیشتری ببرند لازم است والدین در خانه شرایط کلاس درس را فراهم کنند. کلاس آنلاین رأس ساعت مقرر شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد. فرزندانمان را قبل از آن بیدار کنیم، صبحانه بخورند و برای شرکت در کلاس آنلاین آماده شوند.

 بهتر است اتاق یا گوشه‌ای از منزل را به کلاس درس بچه‌ها اختصاص دهیم تا هر روز به‌صورت ثابت در آن محل در کلاس شرکت کنند. فضای خانه در زمان تشکیل کلاس درس به گونه‌ای باشد که حواس بچه‌ها پرت نشود و در عین حال به‌صورت نامحسوس بر درس بچه‌ها نظارت داشته باشند. بچه‌ها باید متوجه شوند که والدین چشم و گوش مدرسه هستند و بین آنها و اولیای مدرسه ارتباط تنگاتنگی هست و اولیا و معلمان همه در کنار هم و در شرایط جدیدی که ایجاد شده برای پیشرفت تحصیلی آنها تلاش می‌کنند.»

کد خبر 628196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha