مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

دختر جوانی که ۵ سال پیش توسط عروس خانواده هدف اسیدپاشی قرار گرفت و دچار صدمات زیادی شد، وقتی فهمید که او درخواست کرده با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود، برای جلوگیری از این اقدام، راهی دادسرای جنایی تهران شد.

قربانی اسیدپاشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، این حادثه در یکی از روزهای آبان‌ ماه ۹۵ رخ داد. آن روز دختری جوان مهمان خانه برادرش بود که هدف اسیدپاشی قرار گرفت و به‌دلیل صدماتی که دیده بود در بیمارستان بستری شد. دختر جوان می‌گفت که اسیدپاشی از سوی همسر برادرش رخ داده است و برای مأموران پلیس توضیح داد: روز حادثه برادرم به سرکار رفت و من کنار برادرزاده‌ام روی زمین خوابیده بودم. چند دقیقه بعد فردی را بالای سر خودم دیدم که لباس کار برادرم را پوشیده بود. او عروسمان بود که از مدت‌ها قبل به من حسادت می‌کرد و با این انگیزه دست به اسیدپاشی زده است.

با اظهارات دختر جوان، عروس خانواده دستگیر شد، اما در بازجویی‌ها اسیدپاشی را انکار کرد و گفت: صبح روز حادثه پس از آن که همسرم به سر کار رفت، زنگ خانه به صدا درآمد. من به تصور این که همسایه طبقه پایین است که کلیدش را همراه ندارد، در را باز کردم و بعد به دستشویی رفتم، اما ناگهان صدای فریادهای خواهرشوهرم را شنیدم. فوری بیرون آمدم و مردی را دیدم که صورت خود را پوشانده بود. او مرا هل داد و مقداری هم اسید روی پای من ریخت. پس از فرار او، فهمیدم که وی روی صورت و بدن خواهرشوهرم اسید ریخته‌است.

به‌رغم این که متهم اسیدپاشی را انکار می‌کرد، بازپرس جنایی تهران با توجه به شواهد موجود مانند کشف نقاب و دستکش اسیدپاش در حمام خانه، سوختن عمدی پای متهم با اسید برای گمراه کردن پلیس و اظهارات شاکی و شواهد به‌دست آمده در صحنه حادثه، عروس خانواده را مجرم شناخت. متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و شاکی در جلسه دادگاه درخواست قصاص کرد. پس از پایان محاکمه، قضات متهم را که هیچ‌وقت به جرم خود اقرار نکرد، به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی محکوم کرد، اما متهم درخواست اعسار کرد و گفت توانایی پرداخت دیه را ندارد.

با تأیید حکم وی، پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و متهم درخواست کرد تا با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. همین مسئله باعث شد تا دختر جوان که قربانی اسیدپاشی شده بود، دیروز در دادسرای جنایی حاضر شود و به آزاد شدن اسیدپاش اعتراض کند. وی گفت: من و عروسمان خیلی با هم خوب بودیم و من در حق او بدی نکردم، اما او گاهی به من حسادت می‌کرد. چون آن موقع من تازه نامزد کرده بودم، فکر می‌کنم رفتار محترمانه و عاشقانه من و نامزدم باعث حسادت او شده بود. نامزدم مدام به من توجه می‌کرد و برایم هدیه می‌خرید و همین اتفاقات آتش حسادت را در دل او روشن ‌کرد. او حتی به رابطه صمیمی من و برادرم هم حسودی می‌کرد.

وی ادامه داد: ۵ سال است که زندگی‌ام تباه شده. این حادثه اسیدپاشی باعث شد نامزدم مرا ترک کند. از آن زمان تاکنون بیش از ۳۰ عمل جراحی انجام داده‌ام و برای هر عمل چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان پول پرداخته‌ام. وی ادامه داد: در این مدت حتی یک نفر یا سازمانی به من کمک مالی نکرد و تمام هزینه‌های جراحی را خودم تهیه کردم. هنوز هم بیش از ۱۰ عمل جراحی دیگر مانده و هیچ‌کس به دادم نرسیده است. در این حادثه بینایی یکی از چشمانم را از دست دادم و وضعیت جسمی و روحی خوبی ندارم. با این حال درسم را ادامه دادم تا روحیه‌ام را حفظ کنم، اما هیچ‌کس نمی‌داند در این مدت چه بر من گذشته است.

قربانی اسیدپاشی گفت: وقتی شنیدم که عامل اسیدپاشی درخواست آزادی با وثیقه کرده است، عصبانی شدم. او هیچ‌وقت به اسیدپاشی اعتراف نکرد اما تمام شواهد نشان می‌دهد که خودش مجرم است. من با چشمان خودم او را دیدم و مطمئنم عروسمان با داستان‌سرایی قصد داشت تا مسیر پرونده را تغییر بدهد. حالا درخواست من از دادگاه و رئیس قوه قضاییه این است که به وضعیت من رسیدگی کنند. اجازه ندهند که این مجرم دوباره به جامعه برگردد. من به آزاد شدن او اعتراض دارم و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

کد خبر 628011

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha