دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

ناسا مشغول آماده سازی برای ارسال فضانوردان به مریخ است. شرکت کنندگان باید شبیه سازی پرواز بلند مدت فضانوردان را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و واکسن کووید ۱۹ نیز تزریق کرده باشند.

57884428+(1).jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا؛  ناسا اعلام کرده در جستجوی افرادی است که به توسعه برنامه ارسال فضانورد به مریخ تا ۲۰۳۷ میلادی کمک کنند.

سازمان ملی فضایی آمریکا در جستجوی افراد با انگیزه‌ای است که حاضر باشند در مأموریت یک ساله شبیه سازی سطح مریخ شرکت کنند. آنها طی این مأموریت در یک ماژول ۱۵۷ متر مربعی که با کمک چاپ سه بعدی ساخته شده و «تلماسه مریخی آلفا» («Mars Dune Alpha») نام دارد، زندگی خواهند کرد.

برنامه مذکور شامل ۳ شبیه سازی است که نخستین مورد آن از ۲۰۲۲ میلادی آغاز می‌شود. در هر شبیه سازی ۴ خدمه ۳۶۵ روز را در ماژولی کاملاً ایزوله زندگی کنند.

انسان چه زمانی در مریخ ساکن می‌شود؟

در بیانیه ناسا در این باره آمده است: اقامتگاه مذکور چالش‌های مأموریت به مریخ از جمله محدودیت منابع، خراب شدن تجهیزات، تأخیر در ارتباطات و دیگر عوامل تأثیرگذار محیطی را شبیه سازی می‌کند. وظایف خدمه موارد مختلفی است و شامل پیاده روی فضایی شبیه سازی شده، تحقیقات علمی، استفاده از واقعیت مجاز و رباتیک و برقراری ارتباطات می‌شود.

نتایج این شبیه سازی ها داده‌های علمی مهمی برای تأیید سیستم‌ها و توسعه راه حل برای چالش‌ها فراهم می‌کند.

علاقمندان ۳۰ تا ۵۵ ساله که مدرک کارشناسی ارشد در حوزه STEM و حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای مرتبط دارند می‌توانند تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی درخواست خود را ثبت کنند.

شرکت کنندگان باید شبیه سازی پرواز بلند مدت فضانوردان را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و واکسن کووید ۱۹ نیز تزریق کرده باشند.

این اقامتگاه‌ها در مرکز فضایی جانسون واقع در ایالت تگزاس ساخته می‌شوند.

کد خبر 627832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha