دولت بایدن در حال مذاکره با شرکت فایزر برای خرید ۵۰۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا برای اهدا به کشورهای خارجی است و به این ترتیب شمار واکسن‌های اهدایی آمریکا به ۱.۱۵ میلیارد دوز می‌رسد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز گرچه این معامله هنوز نهایی نشده است، اما اخبار مربوط به آن در هنگامی منتشر می‌شود که کاخ سفید اعلام کرده است جو بایدن میزبان یک اجلاس جهانی کووید در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در این هفته است. بایدن می‌خواهد با استفاده از فرصت این اجلاس سایر کشورها را قانع کند تا به جای تمرکز صرف بر نیازهای داخلی به دادن واکسن کرونا به کشورهای فقیر هم که وابسته به دوزهای اهدایی هستند، توجه کنند.

مذاکرات دولت آمریکا با شرکت فایزر برای خرید مقدار بیشتر واکسن اهدایی همچنین در هنگامی گزارش می‌شود که بایدن به خاطر پیشنهاد تجویز دوزهای یادآور واکسن به افراد قبلا واکسینه‌شده در حالیکه شهروندان کشورهای فقیر هنوز دوزهای اول واکسن را هم دریافت نکرده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک هیات علمی مشاور سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه توصیه کرد دوز یادآور واکسن فایزر/بیونتک فقط به افراد ۶۵ ساله و بالاتر یا افراد در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدید کرونا که شش ماه از دریافت دوز دوم واکسنشان گذشته است، تزریق شود.

سازمان جهانی بهداشت از رهبران جهان خواسته است که عرضه دوزهای سوم یادآور واکسن‌های کرونا را تا پایان سال میلادی جاری به تاخیر بیندازند تا ابتدا هدف ایمن شدن دست کم ۴۰ درصد جمعیت جهان تحقق پیدا کند.

اجلاس جهانی کووید که چهارشنبه این هفته به میزبانی بایدن برگزار خواهد شد، بزرگترین گردهمایی سران دولت‌ها برای بحث درباره بحران کرونا است. گردهمایی‌های پیشین شامل شمار بسیار کوچکتری از رهبران مانند رهبران کشورهای گروه هفت بود.

مقامات دولت آمریکا می‌گوید بایدن می‌خواهد در این اجلاس اجماعی درباره یک چهارچوب عمل گسترده از جمله تعیین اهداف معین برای واکسیناسیون جمعیت جهان ایجاد شود. همچنین هدف این است که شمار گسترده‌تری از افراد و گروه‌های متعهد به پایان دادن به پاندمی کرونا شامل شرکت‌های داروسازی، افراد خیر و سازمان‌های غیردولتی در این اقدامات شرکت داده شوند.

کد خبر 627761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha