دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

تیم ایران در مرحله دوم و دربرابر یکی از سخت‌ترین رقیبانش در راه صعود به جام‌جهانی به یک امتیاز با‌ارزش در زمین عربستان دست یافت.

علی دایی که در مصاف با عربستان از تک امتیاز به دست آمده راضی به نظر می‌رسید در مجموع از وضعیت بازیکنان تیم ایران اظهار رضایت کرد. سرمربی تیم‌ملی ایران در مصاحبه‌ای درخصوص دیدار با عربستان اعلام کرد:‌ «وضعیت بدنی بازیکنان ما به قدری خوب بود که در دیدار برابر رقیب به هیچ‌وجه کمبودی را احساس نکردیم.» وی افزود:‌ «دو نیمه متفاوت را مقابل عربستان پشت‌سر گذاشتیم.

در نیمه اول عربستان بهتر از ما ظاهر شد و بازیکنان ایران به‌دلیل جو ورزشگاه تحت تأثیر قرار گرفته و متأسفانه ناخودآگاه به ارسال توپ‌های بلند و بی‌هدف روی آوردند که این مسئله به هیچ‌وجه خواست ما نبود.»

سرمربی ایران درباره گلی که از عربستان دریافت کردیم گفت:‌ «در تمرینات به بازیکنان تیم‌ گوشزد کرده بودم که دفاع راست عربستان بازیکن خطرناکی است و به همین دلیل باید مراقب او باشیم. ولی با‌ این وجود از منطقه چپ ضربه خوردیم هرچند که در نیمه‌دوم عملکرد ما در این ناحیه نیز بهبود یافت.»

دایی از وضعیت بدنی بازیکنان تیم ایران اظهار رضایت کرد و گفت:‌ «از نظر قدرت‌‌بدنی بسیار بهتر بودیم و میزبان در برابر ما از لحاظ بدنی با مشکل روبه‌رو شد. عربستان وقتی متوجه کمبود بدنی بازیکنانش در اواخر بازی شد به نتیجه تساوی هم راضی بود و به همان یک امتیاز بسنده کرد. در هر حال خوشحالم که ما دست خالی عربستان را ترک نکرده و با امتیاز به ایران باز می‌گردیم و شرمنده مردم ایران نمی‌شویم.»

سرمربی تیم‌ملی درخصوص عملکرد نه چندان خوب لژیونرهای ایران اظهار داشت: «این مسئله طبیعی بود که آنها با سایر بازیکنان کاملاً هماهنگ نباشند. آنها مدت کمی را کنار سایر بازیکنان تمرین کردند و این در حالی است که عربستان تنها یک لژیونر داشت و بازیکنانش 3 ماه کنار هم به تمرین پرداخته بودند. متأسفانه ما زمان کمی را در کنار هم کار کردیم و فرصت کافی در اختیارمان نبود. »

سرمربی تیم‌ملی در ادامه درخصوص احتمال دعوت‌شدن از بازیکنان از جمله مهدوی‌کیا  می‌گوید:‌ «در بازی مقابل عربستان مجید غلام‌نژاد که از او انتقادات زیادی می‌شد بازی خیلی خوبی را انجام داد و این بازیکن یکی از بهترین‌ها بود اما در آینده از مهدوی‌کیا و سایر بازیکنان جدید هم استفاده خواهیم کرد.» علی دایی درباره زمان اضافه شدن روته مولر به کادر فنی تیم‌ملی گفت:‌ «قطعاً از بازی آینده روته مولر در کنار تیم‌ملی حضور خواهد داشت. برای بازی‌های آینده، او برنامه‌ای با فدراسیون فوتبال آلمان و فیفا ندارد و می‌تواند به ما کمک کند.»

کد خبر 62770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز