مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

بیش از ۲۰ روز از نخستین سفر استانی رئیس‌جمهوری به خوزستان می‌گذرد؛ سفری که با بررسی ۳ موضوع اصلی آب و فاضلاب، احیای اراضی کشاورزی و بررسی کمبودهای استان در زمینه کرونا همراه بوده و مصوبه‌های زیادی داشته است.

فاضلاب خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین، در این سفر قرار شد ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی مورد نیاز استان، طی یک هفته آماده شود و همچنین دستورات لازم برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب اهواز از جمله، افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین زمان یک ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل  دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان به‌صورت تفکیکی و اجرای  طرح موقت برای برون‌رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه، به‌ویژه در نقاط بحران‌زا و نیز کوتاه‌کردن زمان تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قراردادن روزشمار برای پیش‌بینی به ‌پایان ‌رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز به وزیر نیرو و وزیرکشور صادر شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره این اقدامات کوتاه‌ مدت به همشهری می‌گوید: مصوبه جبران ۵۰ درصد کمبود تخت بیمارستانی در هفته جاری و بقیه در ماه‌های آینده اجرا شد و طی آن فعلا بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان اضافه شده است.

سیدکریم حسینی با بیان اینکه موضوع و مصوبه‌های آب و فاضلاب هم در دست پیگیری است، می‌افزاید: البته در این زمینه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، اما آبفا و شهرداری به صورت مشترک و جداگانه برای پیشگیری از آب‌گرفتگی‌های پاییزه، پروژه‌هایی را در سطح شهر اهواز شروع کرده‌اند و نمایندگان و استاندار خوزستان هم پیگیر آن هستند.

به‌گفته وی، هفته جاری با حضور مسئولان آبفا و شهرداری، جلسه‌ای برای بررسی موضوع آب‌گرفتگی پاییز و اقدامات صورت گرفته برگزار و یک بازدید میدانی هم با حضور کارشناسان انجام می‌شود.

نماینده اهواز همچنین در واکنش به اظهارنظر استاندار ویژه خوزستان مبنی بر اینکه «اگر به جای نمایندگان خوزستان بودم جلوی دروازه‌های شهر می‌ایستادم و اجازه ورود مدیران را به استان نمی‌دادم»، تصریح می‌کند: فکر می‌کنم استاندار اهل مزاح و شوخی باشند. اگر مثل شهرهای قدیم دروازه‌ای داشتیم، ما حتما ۳ شیفت، ۲۴ ساعته می‌ایستادیم و جلوی ورود مدیران نالایق را می‌گرفتیم، اما گویا جای مدعی و پاسخگو عوض شده است. مسئولان دولتی باید پاسخگوی انتصابات مدیران در کشور باشند، نه نمایندگان. ایراد و مشکلات بسیاری در زمینه عملکرد مدیران خوزستان وجود دارد و بخشی از مشکلات استان، به همین ضعف مدیریتی برمی‌گردد که از ابتدای مجلس یازدهم در این‌ خصوص اعتراض و پیگیری کردیم، اما به نتیجه ای نرسیدیم.

کریمی ادامه می‌دهد: نمایندگان همیشه متهم به دخالت هستند، اما اگر انتصاب و انتخاب مدیران را به ما بدهند، قطعا انتخاب‌های بهتری خواهیم داشت و خودمان هم پاسخگو خواهیم بود. حالا و با درنظر گرفتن استاندار ویژه برای خوزستان، انتظار داریم مدیرانی انتخاب شوند که در جریان مشکلات خوزستان باشند.

کد خبر 627694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha