نیکی و کمک به همنوع از جمله مفاهیم ارزشمندی است که سفارش بسیاری در اسلام به آن شده است، به گونه‌ای که حضرت علی(ع) می‌فرماید: «خوشا به حال آنکه به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.»

محمد جواد فولاد

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، از جمله خیریه‌های مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۰ با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به افشار آسیب‌پذیر تشکیل شد. البته هدف از تشکیل این خیریه تنها تأمین نیازمندی خانواده‌های کم برخوردار نبود بلکه به دنبال راهکاری بود تا به خانواده‌های نیازمند و محرومان اثبات کند که تنها نیستند و خیّران و نیکوکاران در کنارشان هستند.

خیریه آبشار عاطفه‌ها، این بار و در آستانه فرا رسیدن مهرماه به غرب تهران آمد تا با اجرای رزمایش آوای مهر در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی، ۵ هزار بسته تحصیلی مانند کیف، نوشت‌افزار، کفش و پوشاک، به همراه ده‌ها تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند. در این طرح آبشار عاطفه‌ها تلاش کرد با اهدای این بسته‌ها نه تنها غم را از دل نوجوانان و دانش‌آموزان نیازمند دور و لبخند را مهمان لبان آنها کند، بلکه امید به آینده‌ای روشن را به این نسل هدیه دهد. این خیریه مردم نهاد ۸۳۰ نمایندگی در کشور و ۱۵۰ دفتر در سطح تهران دارد که در مناطق مختلف شهر تهران مشغول به کار هستند.

حدود ۴۵۰ هزار «مهرجو» تحت حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها قرار دارند. البته خیّران و حامیان آبشار عاطفه‌ها کمک‌هایشان را تنها به اهدای بسته تحصیلی و معیشتی محدود نکردند. این افراد در همه شرایط بحرانی مانند سیل، زلزله و حتی شیوع بیماری کرونا پایه کار بوده و با کمک‌های خود در زمینه‌های مختلف مانند کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه جوانان نیازمند، تهیه دارو و کمک به بیماران به یاری نیازمندان رفتند. اشتغالزایی و کمک به ایجاد اشتغال هم از مهم‌ترین اقدامات خیریه آبشار عاطفه‌ها است، دغدغه‌ای که بسیاری از سرپرستان خانوار دارند. خیریه آبشار عاطفه‌ها در کنار ایجاد زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار و سرپرست خانواران نیازمند، تلاش کرده با خرید تولیدات این افراد و عرضه آنها در بازارچه‌های فصلی نگرانی‌های این قشر جهت فروش محصولات‌شان را کم کند و تمامی این موارد به جز حمایت مستمر و همراهی خیّران امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 627679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha