مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان دیدار شهردار تهران با افتخارآفرینان پارالمپیک 2020 توکیو، ضمن تقدیر از تلاش کاروان ورزشی گفت که مدیریت شهری آمادگی دارد تا بازی های محلی و شهری برای کم توانان و معلولان برگزار کند.

نرگس معدنی پور

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس معدنی پور با بیان این که ورزشکاران در رقابت ها با کسب مدال های خوش رنگ و رتبه سیزدهم پیامی غرورانگیز از توانایی مردان و زنان ایران زمین به جهان مخابره کردند، گفت: «تحقق کار نشدنی نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند. شما ورزشکاران پارالمپیک نشان دادید که بسیاری از کارها که در ورای تصور است قابل انجام می باشد. افتخار آفرینی شما می تواند خیل عظیمی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان را به ورزش سوق دهد که این امر باعث ایجاد امید، نشاط، تحرک و پویایی خواهد شد.»

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ورزش در مفاهیم دینی در چارچوب امر به معروف تعریف می شود و همین موضوع نشان دهنده اهمیت آن در زندگی فردی و اجتماعی است. او ادامه داد: «قهرمانی در پارالمپیک مترادف با هزاران پروژه فرهنگی است و ورزشکاران با با عملکرد خود در پارالمپیک توانستند روحیه ای جدید در جامعه ایجاد کنند و خدا باوری و دین مداری را به معنی واقعی نشان دهند. در واقع مسابقات پارالمپیک عظمت روحی و توانایی ذهنی انسان هاست که به رخ کشیده می شود.»

معدنی پور در ادامه بر ضرورت ورود مدیریت شهری در شناسایی مشکلات معلولان هم اشاره و تاکید کرد: «ورزشکاران می توانند مدیران را از مشکلات واقعی کم توانان در رویارویی با شهر و بالاخص در زمینه حرکت و تردد آنها در شهر، مطلع سازند و حضور افرادی چون قهرمانانی عرصه های ورزشی می توانند مشوق بزرگی در اقناع شهروندان برای پذیرش و ایفای مسئولیت های اجتماعی شان در قبال معلولان و کم توانان شهر باشند.»

کد خبر 627653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha