معاون وزیر بهداشت گفت: مردم بدون نگرانی می‌توانند خون اهدا کنند زیرا مراکز از نظر پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا بسیار ایمن است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو که برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده بود در حین اهدای خون، اظهار کرد: اهدای خون علاوه بر تامین سلامتی شهروندان، برای سلامتی خود انسان هم مفید است.

وی افزود: انتقال خون خدمت بزرگی است و سازمان انتقال خون افتخار دارد که در میان سازمان های انتقال خون جهان جایگاه بالایی به دست آورده است و به دست آوردن این جایگاه بسیار سخت بوده اما حفظ و ارتقای آن سخت تر است و من به همه همکاران سازمان انتقال خون خسته نباشید می گویم و امیدوارم در انجام این کار مهم موفق باشند.

شانه‌ساز گفت: مردم بدون نگرانی می‌توانند خون اهدا کنند زیرا مراکز از نظر پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا بسیار ایمن است و احتمال ابتلا به کرونا در این مکان‌ها بسیار پایین است.

در شرایط کرونایی ذخایر خونی کاهش یافت

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز گفت: در سال‌های اخیر که دنیا پاندمی کرونا را تجربه می کند روزهای سختی را در تمامی مراکز انتقال خون دنیا شاهد بودیم ولی خوشبختانه انتقال خون استان تهران توانست با کمک و حمایت گسترده مردم این بحران را به خوبی پشت سر بگذارد و ذخایر خون به نسبت کشورهای دیگر کاهش اندکی داشت.

وی افزود: اهدای خون برای رفع نیاز مستمر نیاز به خون صورت می گیرد و اگر شهروندان آن را در برنامه زندگی خود بگنجانند و در طول سال اهدای خون را فراموش نکنند، بیماران با خیال آسوده درمان مناسب را دریافت می کنند.

وی از شهروندان دعوت کرد تا با توجه به عمر ۳ روزه پلاکت و نیاز بیماران اهدای خون و پلاکت را فراموش نکنند.

کد خبر 627634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha