مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همانطور که می‌دانید گرفتن ویزای توریستی کانادا و بسیاری از کشورهای جهان برای ما ایرانی‌ها بسیار سخت شده است. از دلایل اصلی این امر می‌توان به افزایش تقاضای مهاجرت از ایران و برخی کشورهای خاورمیانه اشاره کرد.

hamshahri.jpg

متاسفانه بسیاری از افرادی که ویزای توریستی کانادا را دریافت و به خاک این کشور وارد می‌شوند سعی می‌کنند به شیوه‌های گوناگون در خاک این کشور بمانند و به کشور خود بازنمی‌گردند که این موضوع می‌تواند برای کانادا مشکلات اقتصادی و امنیتی ایجاد کند.

از این‌رو اداره مهاجرت کانادا در سال‌های اخیر سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای پیشگیری از ورود مهاجران با ویزای توریستی به اجرا درآورده که نتیجه آن ایجاد مشکل برای افرادی است که به قصد دیدن اقوام و خانواده و یا مقاصد تجاری، قصد سفر به این کشور را دارند.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که در بحث گرفتن ویزای توریستی کانادا هیچ قطعیتی وجود ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند نسخه‌ای ارائه دهد که موفقیت پرونده‌های توریستی را صد درصد تضمین کند اما، اگر به نکته‌هایی که در ادامه این مطلب گفته شده توجه کنید می‌توانید شانس موفقیت خود را به مقدار چشمگیری افزایش دهید.

توجه داشته باشید که در بحث اخذ ویزای توریستی، افسر بررسی کننده درخواست شما، نقش مهمی در به نتیجه رسیدن پرونده دارد و باید از طریق ارائه مدارک خواسته شده او را قانع کنیم که دلیل موجهی برای سفر به کانادا  داریم و در طول مدت سفر از عهده هزینه‌هایمان برمی‌آییم و همچنین پیش از پایان تاریخ اعتبار ویزایمان این کشور را ترک و به کشورمان باز خواهیم گشت.

ما می‌توانیم با ارائه مدارکی از قبیل دعوتنامه معتبر، سابقه سفرهای توریستی قبلی، گواهی تمکن مالی و گردش حساب و همینطور اعلام کتبی برنامه سفر و ارائه مدارکی که نشاندهنده وابستگی عاطفی و مالی به ایران باشد، می‌تواند تاثیر زیادی در متقاعد کردن افسر بررسی کننده پرونده داشته باشد.

ارائه دعوتنامه:

ارائه دعوتنامه به افسر بررسی کننده درخواست ویزا نشان می‌دهد که چرا شما می‌خواهید به خاک کانادا وارد شوید و این یک نکته مثبت در پرونده شماست اما متاسفاته این به تنهایی برای متقاعد کردن افسر کافی نیست.

دعوتنامه دو نوع دارد که عبارتند از:

· دعوتنامه خویشاوندی

· دعوتنامه تجاری

اعضای خانواده و یا اقوام شما که اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را داشته باشند و یا دارای ویزاهای موقت تحصیلی و یا کاری باشند می‌توانند برای شما دعوتنامه ارسال کنند. البته هر چه نسبت آن‌ها با شما نزدیک‌تر باشد برای افسر اداره مهاجرت قابل قبول‌تر است.

مثلا این که دانشجویی که با ویزای تحصیلی، در خاک کانادا حضور دارد، برای پدر و مادر و یا خواهر و برادرش دعوتنامه بفرستد، خیلی اعتبار بیشتری دارد تا این که همان دانشجو، برای عمو یا دایی خود دعوتنامه ارسال کند.

دعوتنامه تجاری

این نوع از دعوتنامه از طرف شرکت‌ها و کسب و کارهای خصوصی برای دعوت از افراد غیر کانادایی جهت شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌های تخصصی و ... ارسال می‌شود.

ارائه سابقه سفرهای توریستی

سابقه سفرهای توریستی قبلی شما تا حدی نشاندهنده این است که شما واقعا با اهدافی به غیر از پناهندگی به کانادا سفر می‌کنید. اگر کسی در دو سال گذشته بصورت قانونی به یکی از کشورهای اروپایی حوزه شنگن وارد شده و در موعد مقرر به کشورش بازگشته باشد نشاندهنده این است که او واقعا توریست یا تاجر است. زیرا اگر به دنبال پناهندگی بود در همان کشور اروپایی درخواست پناهندگی می‌داد.

ارائه برنامه سفر مکتوب

یکی دیگر از مواردی که احتمال توریست بودن شما را در ذهن افسر مهاجرت تقویت می‌کند، ارائه برنامه سفر کتبی است. اگر چه این مورد نسبت به سابقه سفرهای توریستی قبلی و ارائه دعوتنامه، تاثیر کمتری دارد اما بهتر است یک برنامه سفر کتبی نیز در پرونده شما باشد.

گواهی تمکن مالی

در مرحله بعد افسر پرونده می‌خواهد بداند که شما از توانایی مالی کافی برخوردار هستید که بتوانید از عهده هزینه‌های سفرتان برآیید؟ شما با ارائه گواهی تمکن مالی می‌توانید نشان دهید که این توانایی را دارید که از عهده مخارج سفر همچون هزینه هتل و سفر هوایی و ... برآیید.

نشان دادن وابستگی‌های مالی و عاطفی به ایران

اگر توانسته باشیم افسر اداره مهاجرت را قانع کنیم که به قصد موجهی می‌خواهیم وارد خاک کانادا شویم و از عهده هزینه‌های سفر نیز برمی‌آییم، حالا باید نشان دهیم که انگیزه و دلایل کافی برای بازگشت به کشورمان پس از اتمام تاریخ ویزا، وجود دارد.

چه دلیلی بهتر از وابستگی‌های مالی و عاطفی می‌تواند باعث بازگشت ما به ایران شود؟ وقتی ما مدارکی ارائه دهیم که مثلا نشان دهد که همسر و فرزند خردسال ما در ایران هستند و یا این که ما جواز کسب و یا سند ملکی ارائه دهیم، می‌تواند دلایل قابل قبولی برای بازگشت ما به ایران باشد.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم در بحث اخذ ویزای توریستی کانادا قطعیتی وجود ندارد اما، شما می‌توانید با ارائه مدارک فوق شانس موفقیت خود را چند برابر کنید.

کد خبر 627620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha