یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش"آرژانتینی" "The Argentine",، فیلم جدید کارگردان آمریکایی برنده اسکار، استیون سودربرگ که بر اساس زندگی انقلابی مشهور آمریکای لاتین، ارنستو "چه" گوارا، است، در اسپانیا آغاز شد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه فیلم "آرژانتینی" اولین نمایش جهانی‌اش را جمعه 5 سپتامبر   (15 شهریور) در میان نظرات متفاوت منتقدان در  مادرید آغاز کرد.

 این فیلم که هنرپیشه پورتوریکویی، بنییسیو دل تورو، در آن نقش چه گوارا را بازی می‌کند، مبارزه چریکی موفقیت‌آمیز گوارا و فیدل کاسترو را در سرنگونی دولت کوبا در اواخر دهه 1950 روایت می‌کند. بنیتو دل تورو در نمایی از فیلم "آرژانتینی

دومین فیلم سودربرگ درباره زندگی چه‌گورا با نام "چریک" "Guerrilla" که دستگیری و اعدام او را پس از تلاشش برای سازمان‌دادن شورش مشابهی در بولیوی در دهه 1960 را روایت می‌کند، هنوز اکران نشده است.

دل تورو پیش از این خاطر بازی در نقش چه‌گوارا در این دو فیلم در جشنواره سینمایی کن فرانسه جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده بود.

 دل تورو در سال 2000 با بازی در فیلم در دیگری از سودربرگ با نام قاچاق "Traffic" که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دریافت کرده بود. در این فیلم که جوایز اسکار برای بهترین کارگردان، بهترین تدوین، و بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد، دل تورو در نقش یک افسر پلیس مکزیکی ظاهر شده بود.  
 
اما روزنامه محافظه‌کار اسپانیایی  ABC در نقدی بر فیلم "آرژانتینی"، نوشت که مشکل این فیلم "سطحی‌‌بودن" تصویری است که بازیگر از چه به دست می‌دهد.

 پرفرو‌ش‌ترین روزنامه اسپانیا، روزنامه دست چپی ال‌پائیس نیز نوشت: "سودربرگ سعی کرده است تا در این فیلم فاصله‌اش را از چه حفظ کند و به این ترتیب فیلم بیشتر از آنکه سیاسی باشد، معلم مآب است."

سودربرگ که  از فیلم‌های دیگرش می‌توان به  "ارین بروکوویچ" و Ocean's Eleven اشاره کرد، در دیداری از مادرید پایتخت اسپانیا در اوائل این هفته برای شروع نمایش فیلمش گفت که قصد نداشته است که چه "بزرگ جلوه دهد" بلکه می‌خواسته است تا او "درست همان چیزی که بود نشان دهد."

کد خبر 62756

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز