مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

استان کرمان با ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته، دومین شبکه طویل راه کشور است و پروژه‌های راهسازی مهمی در دستور کار دارد که اکنون فاصله چندانی تا زمان بهره برداری آنها باقی نمانده.

راه‌سازی

به گزارش همشهری آنلاین، استان کرمان به عنوان بزرگ‌ترین استان کشور در ارتباط با چندین استان مهم و بنادر جنوبی کشور، نقش مهمی در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر دارد.همین مساله باعث شده تا ساخت‌بزرگراه‌های مهمی در این استان در دستور کار قرار بگیرد.

پیشرفت خوب پروژه‌ها

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در حوزه راهسازی استان در دستور کار قرار دارند که پیمانکاران مربوط در همه پروژه‌ها با سرعت قابل توجهی مشغول کار هستند و کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

عطاالله منوچهری ادامه داد: پیشرفت برخی طرح‌ها آنقدر خوب است که از نظر ساخت فاصله چندانی تا مرحله بهره‌برداری ندارند.

وی ادامه داد: ساخت و اتمام این پروژه‌ها مهم‌ترین زیرساخت توسعه استان به‌شمار می‌آیند که ثمره بهره‌برداری آنها شامل همه مردم استان خواهد شد.

طرح‌های در دست اجرا

مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان  هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار پروژه‌های در دست ساخت حوزه راه این اداره کل در زمان‌های مورد نظر به بهره برداری خواهند رسید.

محمد ساردویی مهم‌ترین پروژه راه‌سازی در دست اجرا در این استان را بزرگراه جیرفت-سه‌راهی بم، پروژه جیرفت- بافت- بم (بم را به سیستان و بلوچستان متصل می‌کند)، بزرگراه جیرفت- کهنوج- رودان، بزرگراه رودبار و جیرفت به فاریاب را از دیگر پروژه‌های در دست ساخت عنوان کرد.

وجود ۹۲ پروژه راهداری

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان هم گفت: در استان کرمان ۹۲ پروژه راهداری در حال اجراست.

احسان عراقی زاده افزود: تعداد پروژه‌های اولویت‌دار اداره نگهداری راه، شامل ۱۱ پروژه به طول ۲۴۶ کیلومتر با اعتباری بیش از ۱۹۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست و میزان مطالبات پیمانکاران در این بخش مبلغ ۱۳۰میلیارد تومان است.

عراقی زاده درباره پروژه های اولویت دار اداره نگهداری ابنیه فنی راه گفت: ۷ پروژه با اعتباری بیش از ۶۳ میلیارد تومان در حال اجرا و میزان مطالبات پیمانکاران در این بخش مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها ۸۴ میلیارد تومان است.

وی همچنین تعداد پروژه‌های اولویت‌دار اداره ایمنی و حریم راه را ۱۰ پروژه عنوان کرد و افزود: این ۱۰ پرژه با اعتباری بیش از ۷۴ میلیارد تومان در حال اجراست که میزان مطالبات پیمانکاران در این بخش مبلغ ۲۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها ۲۸ میلیارد تومان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان پروژه‌های نیمه تمام معاونت راهداری در استان را ۶۸ پروژه عنوان کرد و گفت: برای اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رتبه نخست کشوری در رفع نقاط پرحادثه جاده‌ای

استان کرمان با رفع حادثه خیزی ۸۲ نقطه پرتصادف در محورهای برون‌شهری حوزه شمال استان در جایگاه اول استان‌های کشور قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان هم در این باره گفت: تیم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای استان متشکل از کارشناسان ایمنی پلیس راه و راهداری طی سال گذشته  ۱۴۰نقطه را حادثه خیز معرفی کردند و این اداره کل موفق شد ۸۲ نقطه آن را رفع کند.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی افزود: در سال جاری هم اصلاح ۱۲ نقطه حادثه‌خیز به صورت پیمانی و ۵۰ نقطه به صورت امانی را در دستور کار خود قرار گرفت.

تداوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز   

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی استان کرمان هم گفت: ۸۲ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های استان کرمان اصلاح شده که میانگین این آمار در کشور ۱۷ نقطه است.

محسن کاظمی با بیان اینکه ۶۹ نقطه از ۸۲ نقطه حادثه خیز استان کرمان به صورت امانی رفع شده است بیان کرد: با ماشین آلات و تجهیزات فرسوده‌ای که در اختیار داریم این کار انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اعتبارات اختصاص یافته را متناسب با حجم بالای کار ندانست و گفت: با این حال کرمان امسال رتبه نخست در رفع نقاط حادثه خیر کشور را کسب کرد.

کاظمی بیان کرد: امسال سازمان، اعتباراتی به صورت پیمانی برای رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز در اختیارمان قرار داده شده که «گدار سیاه راین» نیز جزو این نقاط است.

وی گفت: بعد از شناسایی نقاط حادثه خیز برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام می‌شود تا جاده‌های ایمنی داشته باشیم. از مردم هم می‌خواهیم در نگهداری راه‌ها ما را همراهی کنند.

کد خبر 627411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha