مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

آیت‌الله میرفخرالدین موسوی ننه کران، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری و شخصیت مذهبی برجسته کشور به لقاءالله پیوست.

موسوی ننه کران

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله میرفخرالدین موسوی ننه کران از شخصیت های برجسته کشوری بود  که مسئولیت‌هایی مانند نمایندگی مردم اردبیل در دوره های اول، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ، ریاست شعبه دوم دیوان عالی کشور، مؤسس حوزه علمیه کاظمیه و مؤسس کانون تحقیقاتی ـ حقوقی نسیم حکمت در قم را بر عهده داشت.

وی در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در روستای ننه کران در خانواده سیادت و روحانیت متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود فرا گرفت. مقدمات را در اردبیل و دروس عالیه را در قم و نجف اشرف از اساتید زبردست و آیات عظام تحصیل کرد.

موسوی ننه کران پس از تکمیل تحصیلات و تدریس در نجف اشرف به ایران مراجعت کرد و در حوزه علمیه و مدرسه عالی حسینی و مدرسه نواب مشهد و دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، علوم قضایی سالیان متمادی تدریس کرد.

این شخصیت مذهبی مولف کتاب های زیاد فقهی و تاریخی از جمله؛ تاریخ تشیع (که در مدرسه آیت‌الله العظمی میلانی تدریس می‌شود)، تاریخ شهر اسفراین، تاریخ شهر گلپایگان، تاریخ شهر لاهیجان، کتاب ۳۱۳ شاعر (معرفی ۳۱۳ تن از یاران امام زمان (عج) در قالب مضامین شعری)، شرح کشکول شیخ بهائی، تقریرات بر نوشته های آیت‌الله خوئی و آیت‌الله حلی، رساله‌ای در تقیه و ده ها آثار فقهی و تاریخی ارزشمند بود.

کد خبر 627401

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha