یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: سارقان مامورنما که درمسیر‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی مسافران پروازهای داخلی و خارجی را به دام می‌انداختند و از آنها سرقت می‌کردند، در عملیات ضربتی پلیس در منطقه ورامین شکار شدند

سرقت در مسیر فرودگاه

بیست و ششم تیرماه گذشته یک ایرانی مقیم آمریکا، لحظاتی بعد از آنکه از مسیر هوایی وارد ایران شد، سراسیمه و هراسان به اداره پلیس آگاهی پایتخت رفت و مدعی شد در دام چند سارق خشن گرفتار شده است.

مرد شاکی در توضیح ماجرا به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت 30/4 بامداد، لحظاتی پس از به زمین نشستن هواپیما در فرودگاه امام خمینی، سوار بر تاکسی به سمت خانه پدری‌ام به راه افتادم اما ناگهان 3 سرنشین یک خودروی پژو که مسلح به کلت کمری بودند و با خود بی‌سیم داشتند، جلوی تاکسی پیچیده و از راننده خواستند توقف کند.

از آنجایی که آنها بی‌سیم و اسلحه به همراه داشتند، راننده تاکسی توقف کرد، مردان ناشناس بعد از توقف تاکسی، با معرفی خود به‌عنوان مامور مخفی پلیس به بازرسی چمدان‌هایم پرداختند.

به آنها مشکوک شده بودم اما وقتی از ‌آنها کارت شناسایی خواستم آنها با تهدید اسلحه، من و راننده را وادار به سکوت کردند و سپس با برداشتن مدارک شخصی‌ و 25 هزار دلار پولی که به همراه داشتم متواری شدند.

شماره‌ای برای یافتن 3 سارق

با آغاز تحقیقات، از آنجا که مرد شاکی موفق شده بود شماره پلاک خودروی سارقان را در تاریکی شب یادداشت کند، تحقیقات پلیسی بر یافتن این خودرو متمرکز شد.

وقتی در جریان تحقیقات مشخص شد این شماره پلاک متعلق به یک سمند است، این احتمال که سارقان با تغییر در برخی ارقام پلاک، سرقت‌ها را رقم می‌زنند، قوت گرفت.

با این سرنخ، صدها شماره پلاک خودرو که لااقل یکی‌از شماره‌های یادداشت شده در آنها وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، ماموران به 16 دستگاه خودروی پژو رسیدند که یکی از آنها متعلق به یک سارق سابقه‌دار از طایفه فیوج بود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: با تعقیب و مراقبت‌های پلیسی و جمع‌آوری اطلاعات از طریق منابع اطلاعاتی، مخفیگاه سارق سابقه دار و همدستانش در قرچک ورامین شناسایی شد  و ساعت 5بامداد 13شهریور مخفیگاه متهم به محاصره ماموران درآمد و در عملیاتی غافلگیرکننده وی و 3 همدستش دستگیر شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان 3 دستگاه خودرو شامل پژو پارس سفید رنگ، 405 نقره‌ای و 206 مشکی به همراه کارت‌های شناسایی جعلی ماموران پلیس، بی‌سیم، اسلحه قلابی و پلاک جعلی کشف شد که با پیدا شدن این لوازم متهمان،  دیگر راه گریزی نداشتند و مجبور به اعتراف شدند.

سرهنگ محمدیان  افزود: تا‌کنون 22 شاکی که مدعی هستند از آنها در مسیر فرودگاه‌های پایتخت به همین روش سرقت شده است اعلام شکایت کرده‌اند که متهمان با اعتراف به این سرقت‌ها مدعی هستند که در جریان این سرقت‌ها بیش از 200 میلیون تومان به دست آورده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درخصوص شگرد این متهمان اظهار داشت: سارقان با شناسنامه جعلی به نام‌های حسن رضائی و حسن محمدی چک‌های مسافرتی مسروقه را نقد می‌کرده‌اند که در حال حاضر پرونده آنها به اتهام ورود و خروج غیرمجاز از کشور، جعل کارت‌های شناسایی پلیس، شناسنامه، پلاک خودرو، سرقت مسلحانه و جعل عنوان در حال بررسی است و تعدادی از مالباختگان از اتباع خارجی هستند که پرونده آنها جداگانه بررسی می‌شود.

شاکیان بیایند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  گفت: افراد دستگیر شده علاوه بر موارد فوق، به سرقت‌های متعددی در شرق تهران و شهرستان ری اعتراف کرده‌اند که از شهروندانی که به این شیوه از آنها سرقت شده درخواست می‌شود جهت شناسایی سارقان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 62739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز