مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

افراد بالای ۱۸ سال در مناطق شهری سیستان و بلوچستان برای افزایش ایمنی در مقابل ویروس کرونا از امروز شنبه ۲۷ شهریور می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سیستان و بلوچستان از بهار امسال تنها استانی بود که طرح واکسیناسیون کرونا در آن از سنین پایین‌تر آغاز شد که این مساله در کاهش آمار مبتلایان و مهار این بیماری در استان بسیار تاثیر گذار بوده است.

براساس آمارها، افزایش گروه‌های سنی دریافت کننده واکسن کرونا سبب شد تا سیستان و بلوچستان جزو پیشروترین استان‌های کشور در این رابطه به‌شمار ‌آید. همچنین کارشناسان بهداشت و درمان پیش‌بینی می‌کنند که سیستان و بلوچستان از نخستین استان‌هایی باشد که کرونا در آن ریشه کن شود.

 کاهش سن دریافت کنندگان واکسن در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان امروز ۲۷ شهریور اعلام کرد: افراد بالای ۱۸ سال در مناطق شهری سیستان و بلوچستان می‌توانند از امروز واکسن کرونا را دریافت کنند.

دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه تا کنون ۳۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است ادامه داد:  تاکنون گروه‌های خاص شغلی مانند معلمان، دانشگاهیان، کارگران، دانشجویان و طلاب علوم دینی ساکن در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امکان دریافت واکسن کرونا را داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به احتمال افزایش تجمع در مراکز واکسیناسیون درخواست می‌شود افراد به منظور برنامه‌ریزی و پاسخگویی بهتر در مراکز تجمیعی دریافت واکسن حتما به سامانه SALAMAT.GOV.IR  مراجعه و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی اظهارکرد: بر اساس مطالعات انجام شده  واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و  روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

دریافت دُز دوم واکسن کرونا  از ۴۴ درصد فرهنگیان

با آغاز سال تحصیلی جدید و احتمال بازگشایی مدارس، آموزش و پرورش استان هم در واکسینه کردن کادر آموزشی خود اقدام کرد و در حال حاضر نزدیک به نیمی از فرهنگیان را  واکسینه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز گفت: از ابتدای طرح تزریق دُز دوم واکسن کرونا ۴۴ درصد همکاران فرهنگی این استان علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند.

حمیدرضا رخشانی بیان کرد: هم‌اینک ۱۸ هزار و ۹۵۰ نفر از فرهنگیان سیستان و بلوچستان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر یعنی بیش‌از ۸۵ درصد آمار کل فرهنگیان سیستان و بلوچستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این فرآیند کماکان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با دعوت مجدد از همه اقشار جامعه بویژه فرهنگیان و اولیای دانش آموزان برای شرکت گسترده در طرح واکسیناسیون گفت: امیدوایم هرچه زودتر فرایند واکسینه شدن آحاد جامعه با هدف حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس زودتر محقق شود.

کد خبر 627351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha