نایب‌رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا وسکه در سومین هفته شهریور ۱۴۰۰ گفت: در طول این هفته قیمت اونس جهانی با روند افزایشی  همراه بود و تا یک هزار و ۸۰۵ دلار پیش رفت اما روز پنجشنبه به قیمت اول هفته یعنی یک هزار و ۷۸۶ دلار بازگشت که به نسبت اولین روز هفته حدود یک دلار افزایش یافت.

طلافروشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کشتی آرای افزود: در این هفته شاهد تغییر قیمت دلار در بازار آزاد بوده ایم به طوری که در این هفته حدود ۳۹۰ تومان کاهش  نرخ را تجربه کرده است و این روند نزولی بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت و موجب شد قیمت آن کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کاهش شدید داد و ستدها و  تقاضا در بازار باعث ایجاد رکود فصلی شدیدی شده است و سطح معاملات کاهش یافت و این امر منجبر به کاهش حباب سکه شده است.

کشتی آرای اظهار کرد: در مجموع بازار در شرایط آرامی به سر برد و قیمت طلا و سکه روند نزولی داشته است به طوری که سکه طرح قدیم حدود ۲۰۰ هزار تومان در این هفته ارزان شد همچنین سکه طرح جدید حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است از طرف دیگر نیم سکه و ربع سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب به مبلغ ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان  و ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیدند.

کشتی آرای بیان کرد: سکه های یک گرمی با کاهش ۵۰ هزار تومانی به رقم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و هر مثقال طلا آب شده نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و در نهایت به نرخ ۴ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان از ارزش آن کاسته شد و به مبلغ یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان رسید. حباب سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی در رقم ۴۸۰ هزار تومان ایستاد. 

او گفت: هم اکنون برای  پیش بینی بازار طلا کمی زود است چراکه متغیرهای وابسته به نرخ طلا و سکه دستخوش تغییرات لحظه ای هستند اما به طور کلی به نظر نمی رسد شاهد تغییر شدید قیمتی در روزهای آینده باشیم. 

کد خبر 627182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha