مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان بیشترین جمعیت  سواد آموز گیلان را از شهرستان تالش اعلام کرد و گفت: بیشترین رشد باسوادی در یک سال گذشته نیزبا (۰.۴ درصد) در این شهرستان بوده است.

سوادآموزی

سیروس محمدی  با اشاره به آمار ۹۸ درصدی باسوادی گیلان در سطح کشور  به همشهری آنلاین افزود: تعداد سواد آموزان گیلانی در سال گذشته ۷ هزار ۲۸۴ نفر بودند. سال گذشته حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی استان، ۷۲۰۰ نفر پیش بینی شده بود که نهضت سواد آموزی گیلان موفق شد ۷۲۸۴ نفر معادل ۱۰۱ درصد را تحت پوشش قرار داد.

معاون سواد آموزی گیلان با اشاره به ایکه فرایند ثبت نام برای سال تحصیلی جدید به تازگی آغاز شده اظهار کرد: فعلا آمار دقیقی از تعداد سوادآموزان جدید در دسترس نیست و پیش بینی می‌شود که بازهم بیشترین تقاضا برای ثبت نام سواد آموز از شهرستان تالش باشد.

محمدی پراکندگی جمعیت در گروه هدف سواد آموزی گیلان را (۱۰-۴۹ سال) اعلام کرد و افزود: بیشترین آمار ثبت نامی در رده سنی (۳۰ تا ۴۹ سال) بوده است. همچنین آمارهای سامانه سوادآموزی نشان می‌دهد که زنان گیلانی جمعیت بیشتری ازسوادآموزان را تشکیل می‌دهند که این موضوع به دلیل تفاوت چشمگیر جمعیت باسواد مردان نسبت به زنان در قبل از انقلاب با حدود (۲۱% درصد) اختلاف و نیز فراغت بیشتر بانوان نسبت به آقایان برای حضور در کلاسهای درس بوده است.

معاون سواد آموزی گیلان در خصوص تاثیر شیوع کرونا در تشکیل کلاسهای نهضت سواد آموزی و کاهش سواد آموزان اضافه کرد: با توجه به اینکه کلاس‌های گروهی در حوزه‌ی سواد آموزی به طور معمول با جمعیت بیش از ۱۰ نفر تشکیل نمی‌شود، با این حال به دلیل اولویت سلامت سوادآموزان و آموزش دهندگان در سال گذشته، آموزش‌ها به روش ترکیبی حضوری و غیرحضوری انجام شد. از آنجایی که اثر گذاری آموزش حضوری در نهضت سواد آموزی که فرصت دوم وغیر اجباری محسوب می‌شود بیشتر است لذا واهمه از ابتلا و انتقال ویروس کرونا منجر به کاهش حضور سوادآموزان در کلاس‌های درس و عدم مشارکت در فرایند آموزش شد که تا حدودی به افت کمی سواد آموزان در گیلان شد.

کد خبر 627103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha