زمانی بوستان زیبای شریعتی در محله سید خندان، تنها بوستان منطقه 3 بود و ساکنان محله‌های اطراف اوقات فراغت خود را در این بوستان قدیمی سر می‌کردند.

بوستان شریعتی

همشهری آنلاین _ حسن حسن‌زاده:  اگرچه طی سال‌های اخیر سرانه فضای سبز منطقه با ساخت بوستان‌های محله‌ای و فرامنطقه‌ای افزایش پیدا کرده است اما هنوز هم بسیاری از ساکنان محدوده سیدخندان قدم زدن در سایه‌سار درختان کهنسال و قدبرافراشته این بوستان خاطره‌انگیز را به بوستان‌های دیگر ترجیح می‌دهند. 

سلفی با کره زمین در بوستان شریعتی
بوستان شریعتی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های منطقه 3 بلکه یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران است. پس از تغییر نام خیابان کوروش به خیابان شریعتی، نام تنها بوستان این محدوده هم تغییرکرد.
هنوز هم اهالی قدیمی سیدخندان، بوستان خاطره‌انگیز محله را با نام قدیمی‌اش «بوستان کوروش» به یاد می‌آورند و با گشت‌وگذار در این بوستان به روزگار گذشته محله پا می‌گذارند.

سلفی با کره زمین در بوستان شریعتی
بوستان شریعتی بوستان محبوب کتابخوان‌ها هم به شمار می‌رود. روی نیمکت‌های بوستان همیشه افرادی با
سن و سال مختلف در حال مطالعه هستند. وجود یک کتابخانه عمومی غنی در دل بوستان به استقبال کتابخوان‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان از بوستان شریعتی کمک کرده است.
سلفی با کره زمین در بوستان شریعتی
قدم زدن روی سنگفرش‌های بوستان شریعتی دلیل استقبال اهالی از این بوستان قدیمی  است سراسر بوستان با درختان سر به فلک کشیده‌ای زینت داده شده که سایه خود را به عابران و رهگذران می‌بخشند.
تنوع‌گونه‌های گیاهی و انبوه درختان سدروس، زبان گنجشک، توت، نارون، سپیدار، بلوط و زیتون و... یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این بوستان است.
سلفی با کره زمین در بوستان شریعتی
طی سال‌های اخیر چند مجسمه‌ مسی رنگ کنار آبنمای مرکز بوستان نصب شده که زیبایی آن را برای علاقه‌مندان به عکاسی دوچندان کرده است.
همچنین مسیر مناسب‌سازی شده برای پیاده‌روی، لوازم ورزشی و امکانات مناسب برای بازی و ورزش کودکان و دورهمی سالمندان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این بوستان است.
سلفی با کره زمین در بوستان شریعتی
مشخصه اصلی بوستان شریعتی تندیس زیبای کره زمین در مرکز آن است؛ مکانی مناسب برای عکاسی و ثبت خاطره دورهمی‌ها که حالا دیگر به یکی از نمادهای هویتی این بوستان تبدیل شده است.
همچنین وجود ساختمان بلندمرتبه و معروف بانک ملت در مقابل بوستان یکی از جاذبه‌های این بوستان به شمار می‌رود که هنگام شب با نورپردازی‌هایی که روی آن انجام می‌شود، جلوه‌ای زیبا به خود می‌گیرد.

کد خبر 626944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha