در حالی سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین را ۵ میلیون تومان اعلام کرده که ایرلاین‌ها با همدستی شرکت‌های چارتری بلیت این پروازها را تا ۱۰ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسانند.

هواپيما - پرواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ۱۷ شهریور امسال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین قیمت ۵ میلیون تومانی بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین خبر داد.

«محمدحسن ذیبخش» تصریح کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر، ۵ میلیون تومان تعیین شد. این قیمت سقف بلیت پروازهای اربعین است و این احتمال وجود دارد برخی ایرلاین‌ها با قیمت کمتری بلیت مسیرهای پروازی بغداد و نجف را به فروش برسانند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی این قیمت برای ۳۰ هزار سهمیه تعیین شده بود.

این در حالی است که برخی سایت‌های اینترنتی بلیت حداکثر ۵ میلیون تومانی را با قیمت تا ۱۰ میلیون تومانی یعنی ۲ برابر بفروش می‌رسانند. به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی با همدستی چارترکنندگان از شرایط به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را می‌برند.

بررسی قیمت پروازهای اربعین حاکی از آن است در زمان حاضر قیمت بلیت رفت و برگشت تهران ـ نجف برای هواپیمایی قشم ۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان است. این بلیت اکونومی و چارتر است.

قیمت بلیت رفت و برگشت مسیر پروازی تهران ـ نجف هواپیمایی معراج نیز ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان برای بازه زمانی ۳۰ شهریور (رفت) و ۷ مهر برای برگشت است.

قیمت بلیت این شرکت برای همین بازه زمانی در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) ـ فرودگاه نجف به صورت چارتری ۱۰ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است.

 در حالی انتظار می‌رفت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این نابه‌سامانی تصمیمات سریعی را اتخاذ کند اما به نظر می‌رسد فعلاً قرار نیست این بخش سامانی به خود ببیند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ساعتی قبل، از تلاش برای قیمت مناسب پروازهای عتبات عالیات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم زائران با قیمت مناسب به عتبات عالیات مشرف شوند؛ مبنا ۳۰ هزار مسافر بود. همکاران بنده در حال رایزنی با ایرلاین‌ها هستند تا بتوانیم قیمت بلیت مناسب برای زائران اربعین ارائه کنیم.

در حال حاضر قیمت بلیت رفت پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی کیش‌ایر ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان برای تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ است. نرخ بلیت رفت پرواز همین مسیر پروازی برای هواپیمایی قشم‌ایر ۴ میلیون و برای هواپیمایی معراج ۴ میلیون و ۸۸ هزار تومان است.

لازم به ذکر است تماس‌ها با انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای پیگیری موضوع نابه‌سامانی بازار بلیت پروازهای اربعین بی‌نتیجه ماند.

سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری ,

کد خبر 626561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha