اخیراً و همزمان با دور جدید فعالیت‌های شورای اسلامی شهر تهران، «نرجس سلیمانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۱۵ بازدید و مسائل و مشکلات این بخش از شهر را از نزدیک رصد و پیگیری کرد.

بافت فرسوده

همشهری آنلاین_سارا جعفرزاده : در این بازدید که با همراهی مسئولان شهرداری منطقه انجام شد سلیمانی ضمن زیارت امامزاده سیده ملک خاتون(س) از محله‌های اتابک و مینابی هم بازدید کرد. در ادامه سلیمانی به مرکز کارآفرینی و اشتغالزایی رضویه و در پایان به مرکز واکسیناسیون خودرویی در بوستان آزادگان رفت. او در این بازدید به تسریع در احیای بافت فرسوده، ضرورت اشتغالزایی برای بانوان و شتاب در روند خدمت‌رسانی به جنوب شهر تهران تأکید کرد.  

منطقه ۱۵ محله‌های زیادی با بافت فرسوده دارد و این درحالی است که بنا به گواهی ساکنان بافت‌های فرسوده، در سال‌های گذشته نوسازی این بافت‌ها تقریباً به کندی پیش رفته است. در حال حاضر محله‌های ناحیه یک و بخشی از ناحیه ۲ از جمله اتابک، مینابی و طیب بافت‌های فرسوده دارد.

سلیمانی در این بازدید ضمن ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در محوطه امامزاده سیده ملک خاتون(س) به تسریع بر روند احیای بافت فرسوده شهر تهران تأکید کرد و گفت: احیای بافت فرسوده به‌ویژه در محله‌های قدیمی و اصیل جزو برنامه‌های این دوره شورای‌شهر است تا روح جدیدی به کالبد آن دمیده شود.» او با اشاره به اینکه روند خدمت‌رسانی در جنوب شهر شتاب بیشتری به خود می‌گیرد، ادامه داد: «فاصله شمال و جنوب تهران را با توجه بیشتر مدیریت شهری و حضور مؤثر کاهش خواهیم داد.»

  • نگاه ویژه به زنان سرپرست خانوار

برنامه شهرداری احیای بافت فرسوده است

یکی از نکاتی که در سال‌های اخیر مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است، بحث اشتغالزایی در حوزه بانوان است که با توجه به شرایط اقتصادی این امر بسیار ضروری به نظر می‌رسد. البته ناگفته نماند که با همت مدیریت شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی و کارآفرینان، تعدادی کارگاه اشتغالزایی در منطقه ۱۵ در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است و تعدادی از بانوان در این مراکز اشتغال دارند. عضو شورای‌شهر در بازدید از مرکز اشتغالزایی و کارآفرینی محله رضویه بر نگاه ویژه این دوره شورای‌شهر به زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها تأکید کرد و افزود: «باتوجه به شرایط بد اقتصادی و نبود زیرساخت‌های مناسب برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار، برنامه‌ای برای توسعه مراکز کارآفرینی و اشتغال زنان داریم تا به این گروه از جامعه توجه ویژه شود.»

سلیمانی همچنین از گرمخانه خاوران با دعوت مردم و پیگیری شورایاری محله رضویه برای حل مشکل آنان بازدید کرد. مرکز خودرویی واکسیناسیون بوستان آزادگان آخرین بخش بازدید سلیمانی از منطقه ۱۵ بود که در آن عضو شورای‌شهر تهران از شهرداری منطقه و مرکز بهداشت جنوب تهران که در راه‌اندازی این مرکز تلاش کردند و نیز کارکنان زحمتکش آن قدردانی کرد.  

کد خبر 626447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha