در مقایسه آمار بالای یک میلیون تزریق واکسن هفتگی در کشورهای اروپایی با ایران، کشور ما بعد از آلمان و فرانسه قرار دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، براساس گزارشی منتشرشده، ایران از نظر بیشترین تزریق هفتگی از ابتدای شروع واکسیناسیون و میانگین تزریق روزانه در بین هفت کشور، بعد از آلمان و فرانسه قرار داشته و رتبه سوم را دارد.

براساس این گزارش، بیشترین تزریق هفتگی و روزانه در کشور آلمان به ترتیب ۶ میلیون و ۷۵ هزار دوز و ۸۷۰ هزار دوز به ثبت رسیده است که با آمار اعلام شده در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار دارد.

همچنین رتبه دوم به کشور فرانسه که آمار تزریق ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار دوز به صورت هفتگی و ۶۸۰ هزار دوز به صورت روزانه را دارد، اختصاص یافته است.

در ایران نیز از ابتدای آغاز واکسیناسیون بیشترین تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار دوز اعلام و میانگین تزریق روزانه هم ۶۸۰ هزار دوز ثبت شده است که براساس آن ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را دارد.

گفتنی است، انگلیس با تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار دوز و روزانه ۵۹۳ هزار دوز واکسن، اسپانیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دوز و روزانه ۵۷۰ هزار دوز، ایتالیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار دوز و روزانه ۵۵۰ هزار دوز و لهستان با تزریق هفتگی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار دوز و روزانه ۳۲۳ هزار دوز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 

کد خبر 626186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha