سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو و فعالیت شبکه شاد توضیح داد.

شبکه شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره سناریوهای در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو گفت: در حوزه بازگشایی مدارس، کار را با کیفیت و به تدریج انجام می‌دهیم تا زمینه حضور دانش‌آموزان فراهم شود.

او با اشاره به استراتژی‌های در نظر گرفته شده بازگشایی براساس جمعیت مدارس توضیح داد: برای مدارس کم‌جمعیت هیچ منعی برای بازگشایی وجود ندارد، کلاس‌های زیر ۱۵ نفر که ۱۰۰ هزار کلاس در کشور برآورد شده است و ۴۵ هزار مدرسه با جمعیت زیر ۷۵ دانش‌آموز بازگشایی انحام می‌شود و با رعایت فاصله‌های اجتماعی و تامین زیرساخت‌های سلامت زمینه حضور را بعد از مدتی از آغاز سال تحصیلی مهیا می‌کنیم.

کاظمی افزود: در مدارس دارای جمعیت متوسط به سمت رویکرد ترکیبی خواهیم رفت، یعنی بخشی از آموزش حضوری و بخشی مجازی است که ممکن است در ۲ یا ۳ روز در هفته این تناوب آموزش ترکیبی انجام شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس پرجمعیت که بیشترین مشکل را داریم با آرامش بیشتری به سمت بازگشایی حرکت می‌کنیم. بنا بر شرایط و ظرفیت مدرسه یک روز یا دو روز در هفته آموزش حضوری در نظر گرفتیم حداقل ارتباطات با فضای آموزشی را برقرار کنیم و در مجموع این برنامه بستگی به ظرفیت کلاس و مدرسه دارد.

او گفت: به طور کلی در مورد بازگشایی مدارس، رویکرد تمرکززدایی را طراحی کردیم و اختیار را به مدارس داده‌ایم؛ چراکه قطعا باید کشور را متفاوت ببینم و کل کشور را با یک الگو برای بازگشایی در نظر نگیریم.

تهیه لباس فرم اجباری نیست

کاظمی درباه تهیه لباس فرم مدارس با اشاره به اینکه در صورت آموزش مجازی تهیه‌ای لباس موضوعیت ندارد، بیان کرد: سیاست‌هایی که در مدارس در این مورد اتخاذ می‌شود، در اختیار شورای مدرسه است، وقتی مدارس حضوری می‌شود لباس فرم موضوعیت پیدا می‌کند البه با این نگاه که هیچ فشار و اجباری به خانواده‌ها وارد نشود.

او ادامه داد: مدیران مدارس به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند در شرایط اقتصادی فعلی مشکلی برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سرویس مدارس گفت: در گام اول مدارس کم‌جمعیت که شامل روستاهاست به سرویس نیاز ندارند، در گام دوم هماهنگی لازم انجام می‌شود تا واکسیناسیون رانندگان انجام شود و همه مکلف به رعایت استانداردها هستند.

ورود رئیس‌جمهور به موضوع رایگان بودن شبکه شاد

کاظمی درباره فعالیت شبکه شاد برای مدارس اظهار کرد: در این مورد مساعدت‌هایی در هیئت دولت انجام شد و آقای رئیسی هم شخصا ورود پیدا کردند.

او ادامه داد: بر این اساس شبکه شاد امسال رایگان است و طی تعاملات با وزیر ارتباطات و مدیرعامل همراه اول در این باره توافقات لازم انجام شد.
 

کد خبر 626042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 2
    بسیار عالی