نشست هماهنگی استقبال از مهر با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر میان نهادها و ارگان‌های اجرایی، به مناسبت بازگشایی مدارس، به‌صورت مجازی در منطقه ۱۰ برگزار شد.  

امكانات رفاهي

در این نشست، معاونان، مدیران و شهرداران نواحی و نیز نمایندگان نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی منطقه ۱۰، سرکلانتر غرب پلیس راهور فاتب و آموزش و پرورش حضور داشتند و اهمیت آموزش‌های شهروندی در تغییر رفتار ترافیکی، به دلیل افزایش سفرهای درون‌شهری، به بحث گذاشته شد.  
در ادامه نشست، مقرر شد تا اقدامات لازم برای آمادگی‌های لازم از سوی اعضا، در صورت تأیید ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، انجام شود. همچنین بازبینی مسیر اتوبوس‌های تندرو و رفع سایر ناهمواری‌های معابر اصلی و اطراف مدارس با اولویت موارد اعلامی از سوی آموزش و پرورش، هماهنگی کامل میان آموزش و پرورش، راهور منطقه و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سایر اعضا از دیگر موارد مورد توافق قرار گرفته در نشست یادشده بود.  
تشکیل پلیس مدارس، تدارک سرویس مدارس، بازبینی و مرمت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، تجدید خط‌کشی محوری و گذرگاه‌های عابرپیاده، به‌ویژه بر اساس فهرست اعلامی از سوی پلیس راهور منطقه و ایمن‌سازی تجهیزات ترافیکی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفت.  
همچنین حضور پلیس راهور، توزیع مناسب نیروها در معابر و تقاطع‌های اصلی و نیز در اطراف مدارس برای نظارت و کنترل رفت‌وآمد خودروها و در صورت نیاز اعمال قانون از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.  
در پایان، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، برای روانی ترافیک در طول ایام بازگشایی مراکز آموزشی، مقرر شد تا هیچ‌گونه مجوزی برای حفاری‌های غیرضروری و تأثیرگذار بر ترافیک صادر نشود.  
 

کد خبر 625952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha