مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

مدیر مرکز پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: برای اولین بار در گیلان تعداد بیماران کرونایی به زیر هزار نفر رسید و در حال حاضر ۹۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کرونا

دکتر حسن رخ‌شاد در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به ورود ۱۵۰ هزار دوز سهمیه جدید واکسن  به گیلان اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد گیلان شده و  نیاز استان به واکسن کرونا تامین شده است.  

وی با تاکید به اینکه با افزایش مراکز تزریق واکسن دراستان به تعداد ۲۰۷ مرکز، گفت: تعداد این مراکز در شهرستان رشت نیز از ۲۳ به ۴۵  مرکز افزایش یافته است. امیدواریم واکسیناسیون در گیلان سرعت بیشتری به خود بگیرد.  

رخ شاد با اشاره به اعتراض شهروندان در نبود واکسن و عدم ساماندهی در مراکز اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت روزانه استان برای تزریق واکسن ۵۰ هزار دوز است اما با توجه به سهمیه دریافتی فعلا روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار دوز واکسن در استان تزرق می‌شود. این میزان تزریق نشان از ضعف ساماندهی نیست بلکه مراکز موجود با توجه به میزان سهیمه دریافتی خدمات ارایه می‌کنند. با افزایش سهمیه در هفته های آینده شرایط برای افزایش و تغییر ساعت کار مراکز وجود دارد.

وی افزود: محموله بعدی واکسن یک شنبه آینده به استان ارسال خواهد شد اما تا پایان هفته حدود ۱۵ هزار دوز واکسن برکت برای نوبت دوم به استان خواهد رسید و شهروندان بابت تاخیر در دریافت دوز دوم برکت نگرانی نداشته باشند. همچنین طی بخشنامه وزارت بهداشت، آن دسته از شهروندانی که نوبت دوز دوم اسپوتنیک آنها فرا رسیده می توانند آسترازنکا دریافت کنند.

مدیر مرکز پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۲ درصد گروه‌های هدف گیلان به تعداد ۶۵۲ هزار نفر دوز اول واکسن و ۲۰ درصد به میزان ۳۹۰ هزار دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

در گیلان ۲۰۷ پایگاه واکسیناسیون شامل ۱۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت، ۹۵ سالن تجمیعی و ۴ سایت خودرویی فعال هستند.

کد خبر 625771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha