مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از "مگان مک آرتور" منتشر کرد و نوشت: حالت آرامش فضانوردان فعال شد.

62025521.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی، روزانه به انجام فعالیت و آزمایش‌های مختلفی می‌پردازند که نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی درک دانشمندان در زمینه‌های مختلف را افزایش دهد. اما آنها نیز همانند دیگر انسان‎ها به زمانی برای استراحت و تفریح و آرامش نیاز دارند.

در تصویر منتشر شده توسط ناسا، مگان مک آرتور در حال استراحت و خواندن یک کتاب در اتاقک دیداری کوپولا ایستگاه فضایی بین المللی است. جالب است بدانید فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در برنامه روزانه خود زمانی برای استراحت کردن دارند تا بتوانند آرامش را تجربه کنند و در عین حال از استرسی که در محیط ریزگرانش که در آن زندگی می‎کنند، بکاهند.

فضانوردانی که مدت طولانی را در فضا می‌گذرانند با عوامل استرس‌زایی مانند انزوا، محصور شدگی، نداشتن حریم خصوصی، تغییر چرخه‌های تاریک روشنی، یکنواختی و جدایی از خانواده روبرو می‌شوند.

آماده شدن فضانوردان روس برای پیاده‌روی فضایی

بررسی‌ها نشان داده است که فضانوردان در فضا به خاطر دریافت اشعه اضافه و شناور بودن در بی‌وزنی، از استرس اکسیداتیو بیشتری رنج می‌برند که به همین دلیل محققان ایتالیایی چندی پیش تحقیقی را انجام دادند و اعلام کردند که نانوذرات سرامیکی می‌توانند کارکرد ویتامین‌ها را در بدن فضانوردان داشته باشند و از آنها محافظت کنند.بهترین راه برای حفظ تعادل بدن و پیشگیری از استرس اکسیداتیو، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین کافی است اما نانوذرات نیز نتایج امیدوارکننده‌ای در حفظ تعادل سلول‌ها داشته‌اند.

افرادی که مدت زمان طولانی در فضا اقامت دارند، با خطر ابتلا به اختلالات قلبی-عروقی و اختلالات خواب و دیگر مشکلات سلامتی مواجه هستند. .

نتایج یافته‌ها این نگرانی را تقویت می‌کند که فضانوردان ممکن است با چالش‌های سلامتی قابل توجهی در فضا، در صورت اقامت طولانی مدت، به ویژه برای سفر به ماه و مریخ روبرو شوند.

چندی پیش محققان اعلام کرده بودند که سطح تابش اشعه‌ها روی سطح کره ماه به طرز نگران کننده‌ای بالا است و ۲۰۰ برابر بیشتر از زمین است.

تحقیقات جدید نشان داده است که فضانوردان ماموریت "آرتمیس" که از سوی ناسا برای بازگشت به سطح کره ماه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده باید تابش ۲۰۰ برابر بیشتر از آنچه در زمین یافت می‌شود را تحمل کنند. این اندازه گیری‌ها در ژانویه ۲۰۱۹ توسط ماموریت فضاپیمای رباتیک "چانگ ای ۴"(Chang'e ۴) متعلق به چین انجام شد. چینی‌ها فاش کردند که کاوشگران ماه به طور متوسط ​​روزانه با دوز تابش معادل ۱۳۶۹ میکروسیورت در روز مواجه می‌شوند.

محققان نیز اعلام کردند که این مقدار حدود ۲.۶ برابر بیشتر از قرار گرفتن روزانه در معرض تابش کیهانی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است، البته در فواصل کوتاه می‌توان آن را ایمن دانست.

کد خبر 625491
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha