جبهه ملی مقاومت افغانستان شگست سنگینی به طالبان تحمیل کرد.

طالبان

به گزارش همشهری‌آنلاین، جماران به نقل از رویترز نوشت: گروه طالبان اذعان کرد که عناصر این گروه به کندی در ولایت «پنجشیر» کانون مقاومت ملی افغانستان در برابر طالبان پیشروی می کنند.

گروه طالبان مدعی شد که دلیل کندی پیشروی عناصر این گروه در پنجشیر مین گذاری مناطق مختلف است.

در همین حال، در حالی که طالبان مدعی اشغال چهار منطقه در پنجشیر و پیشروی به سمت مرکز آن شد جبهه مقاومت ملی به رهبری«احمد مسعود»این ادعا را رد کرد.

«فهیم دشتی» سخنگوی جبهه ملی مقاومت افغانستان در توئیتر خود نوشت که نیروهای مقاومت امروز نزدیک به 600 عنصر طالبان را کشتند و بیش از هزار عنصر طالبان را به اسارت گرفته و سلاح و تجیهزات آنها را به غنیمت گرفتند.

دشتی صحت اخبار سد کردن تنگه منتهی به دشت پنجشیر را با منفجر کردن کوه در منطقه دشت «یورت» را تأیید کرد و عکسی از مکانی که این اقدام در آن صورت گرفت نیز منتشر کرد.

سخنگوی جبهه ملی مقاومت افغانستان گفت که مقاومت با این کار پشتیبانی عناصر طالبان که وارد ولایت شدند را قطع کرد و اکنون در حال در هم کوبیدن آنهاست.

سخنگوی جبهه مقاومت همچنین گفت که نیروهای مقاومت پشتیبانی طالبان در گذرگان«خاواک» را نیز قطع کرده و هزاران عنصر طالبان را در منطقه «بریان» به دام انداخته است.

از سوی دیگر، گروه طالبان روز گذشته مدعی شد که ولایت پنجشیر را به اشغال کامل خود در آورده است و این خبر به قیمت جان 17 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در کابل تمام شد.

مسئول یکی از بیمارستان‌های کابل روز شنبه گفت که تیراندازی‌های شبانه طالبان در پایتخت افغانستان دو کشته و ۱۲ مجروح بر جای گذاشت.

شبه‌نظامیان طالبان جمعه شب به نشانه شادی و در واکنش به گزارش‌های تائیدنشده‌ای که از پیروزی‌های آنها در ولایت پنجشیر حکایت داشت دست به تیراندازی هوایی در کابل زدند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد از تیراندازی هوایی جنگجویان این گروه در کابل خواستار توقف آن شد.

برخی از رسانه‌های افغانستان از جمله شبکه طلوع نیوز گزارش دادند که اجساد ۱۷ نفر که در جریان تیراندازی‌های طالبان در کابل کشته شدند به بیمارستان منتقل شده است. بنا به این گزارش‌ها ۴۱ نفر نیز بر اثر این تیراندازی‌ها مجروح شدند.

طالبان با وجود تیراندازی‌های هوایی جنگجویانش در کابل به طور رسمی پیشروی‌های خود در پنجشیر را تائید نکرد. در مقابل امرالله صالح از رهبران جبهه مقاومت در برابر طالبان در پنجشیر در گفتگو با یورونیوز گفت که «مقاومت ادامه دارد.»

وی افزود که نیروهای مقاومت در برابر طالبان بر اوضاع «مسلط» هستند. احمد مسعود، یکی دیگر از رهبران جبهه مقاومت در برابر طالبان در پنجشیر نیز گفته است که نیروهای این جبهه به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

امرالله صالح نیز در بخشی از سخنانش گفت که این نیروها «زیر تهاجم طالبان و القاعده و تروریست‌ها با حمایت پاکستانی‌ها» قرار دارند. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان روز شنبه به دعوت طالبان به کابل رفت.

از سوی دیگر طالبان با وجود گذشت نزدیک به سه هفته از به دست گرفتن کنترل کابل هنوز ترکیب دولت جدید افغانستان را اعلام نکرده‌اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از دو منبع در گروه طالبان گزارش داد که قرار نیست روز شنبه خبری درباره ترکیب دولت آینده منتشر شود.

کد خبر 624702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    14 1
    بازی در افغانستان داره جالب میشه .
  • شهلا IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    17 2
    درود بر این راد مردان کاش می توانستم به نوعی من هم در نابود کردن طالبان همکاری کنم