رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) زمان تولید انبوه واکسن نورا را اعلام کرد.

واکسن نورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در پاسخ به این سوال که واکسن نورا چه زمانی به تولید انبوه می‌رسد، گفت: این واکسن زمانی به تولید انبوه می‌رسد که فازهای مطالعاتی دوم و سوم را با موفقیت به اتمام برساند و طبق پیش‌بینی‌هایی که  انجام داده ایم و همچنین بر اساس استانداردهای سازمان غذا و دارو، حدود ۴ تا ۵ دیگر طول می‌کشد تا این امر محقق شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به اینکه ما علاقه‌مندیم فازها را در هم ادغام کنیم و بتوانیم این واکسن را ۲ تا ۳ ماه دیگر به تولید انبوه برسانیم، افزود: ما در حال تولید زودتر این واکسن هستیم تا هنگامی که مجوز دریافت کردیم، آن را سریع‌تر در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، این مساله از آنجا اهمیت دارد که بازگشایی مدارس به درخواست و گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان به واکسیناسیون دانش‌آموزان منوط است و پیش‌تر مسئولان از احتمال وجود امکان برای واکسیناسیون کودکان و دانش‌آموزان با واکسن نورا سخن گفته بودند.

این در حالی است که با زمان اعلامی ابوالقاسمی برای تولید انبوه واکسن نورا و باقی ماندن زمان کمتر از ۳ هفته به بازگشایی مدارس، امیدها برای واکسیناسیون دانش‌آموزان از دست می‌رود.

کد خبر 624258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha