رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: براساس اولویت و اسامی، مادرانی که در حوزه بهداشت پرونده دارند، فراخوان می‌شوند و می‌توانند با معرفی‌نامه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

واکسیناسیون - واکسن کرونا - زنان باردار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر به همه مادران بالای ۳۵ سال تزریق واکسن سینوفارم توصیه می‌شود.

چنگیزی افزود: همچنین به مادران باردار کمتر از ۳۵ سال که با مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون، مشکلات کلیوی مزمن، سیروز، کم خونی داسی شکل و یا بیماری های دیگر دست و پنجه نرم می کنند هم واکسن سینوفارم توصیه می شود.  

وی ادامه داد: در صورتی که در فهرست اعلام شده بیماری خاص مادر باردار وجود نداشته باشد، مستندات پزشکی مادر باید به مراکز و پایگاه های بهداشتی ارائه شده و پس از بررسی های صورت گرفته واکسیناسیون انجام خواهد شد و بر اساس اولویت و اسامی، مادرانی که در حوزه بهداشت پرونده دارند فراخوان می شوند و می توانند با معرفی نامه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تصریح کرد: مادرانی که در بخش خصوصی پرونده داشته و اسامی آنها در بهداشت ثبت نشده است حتما باید یک بار به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی منزل خود مراجعه کرده و بر اساس اولویت های مشخص شده زمان مراجعه برای واکسیناسیون به آنها اعلام خواهد شد.

وی گفت: افرادی که اطلاعی از آدرس پایگاه های بهداشتی ندارند و نمی دانند به کجا باید مراجعه کنند، می توانند با شماره ۴۰۳۰ و کد داخلی مادران باردار که چهار است تماس حاصل کرده و آدرس محل زندگی خود را اعلام کنند، سپس همکاران ما در حوزه بهداشت با این عزیزان تماس گرفته و آدرس پایگاهی که باید برای مراقبت مراجعه کنند را به آنها اعلام می کنند.

کد خبر 624089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha