چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

ندا انتظامی: ساخت سریال‌های مذهبی برای برنامه‌ریزان تلویزیون تبدیل به یک رویداد مهم شده است.

پشتوانه 10ساله ساخت سریال‌های مذهبی و مناسبتی برای مسئولان، تجربه‌های زیادی دربرداشته است. 

تجربه این سال‌ها برای مسئولان و مدیران تلویزیونی یک نکته مهم داشت و آن تقسیم‌بندی ژانر داستانی در هر شبکه است که در پی خود تنوع در مضامین را به‌دنبال دارد. اگر امسال شبکه اول خط داستانی خود را روی ماوراء گذاشته است، شبکه 2 داستان اجتماعی را انتخاب کرده و شبکه 3 هم مثل معمول هر سال خود به سراغ طنز رفته و شبکه تهران یک داستان طنز اجتماعی را انتخاب کرده است تا مخاطبان، خود بتوانند داستان مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

اما با توجه به این عادت 10 ساله تلویزیون و اصرار مسئولان هر شبکه برای داشتن یک سریال مستقل، به‌نظر می‌رسد که فلسفه دقیقه 90 هنوز برای ساخت این سریال‌ها اعمال می‌شود. زودترین زمانی که کلید ساخت این سریال‌ها زده شده است، تیرماه امسال است؛ یعنی نزدیک به دو ماه برای ساخت یک سریال 30 قسمتی.

به این تعداد قسمت اضافه کنید زمان مورد نیاز نهایی شدن فیلمنامه، انتخاب بازیگران، انتخاب لوکیشن و هزار مورد دیگر که هر کدام برای خود دست کم به یک یا دوماه فرصت نیاز دارند. اما تمام مراحل ساخت این سریال‌ها در این مدت کوتاه انجام می‌شود که در نهایت به شتابزدگی ختم می‌شود و تکرار یک یا چند قسمت گذشته برای جبران نرسیدن سریال به آنتن در زمان مقرر.

ساخت سریال در دقیقه 90 برای سریال‌های ماه رمضان، شتابزدگی عوامل و خستگی آنان قصه هرساله است. اما امسال قطعی برق هم مزید برعلت شد و تاخیرهای زیادی را در پی داشت. اما نباید فراموش کرد که ساخت این سریال‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد؛ برنامه ریزی که عدد آن نباید روی ماه ایستاده باشد. برنامه‌ریزی سالانه با توجه به اصرار مدیران شبکه‌ها برای ساخت سریال‌های مناسبتی، مناسب‌تر است.

کد خبر 62395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز